פרשן ישראלי תקף בחריפות את הפירוק המיידי של כיתות הכוננות ביישובי קו העימות בעקבות הכרזת הפסקת האש האמריקנית, וטען שהמהלך נמהר ומתעלם מאזהרת הרמטכ״ל מאתמול לפיה איום הפשיטה עלול לחזור אם נצא מהקו הצהוב. לדבריו, לתושבים מגיע יותר מזה.
פרשן ישראלי ממקור מנוי הביע זעם היום (שני) לאחר שארצות הברית הכריזה על הפסקת אש וצה״ל החל מיד בפירוק כיתות הכוננות ביישובי קו העימות. הפרשן ציין כי חברי הכיתות שוחררו ממשימת הגנת היישובים באופן מיידי, ותהה מדוע לא לחכות מספר שבועות כדי לראות כיצד המצב מתפתח. הדברים ציטטו את הערכת הרמטכ״ל מאתמול כי איום הפשיטה עלול לחזור אם נצא מהקו הצהוב. הפרשן תיאר את ההחלטה כ״בושה״ וקבע כי לתושבי קו העימות מגיע יותר. ידיעה זו משקפת דעה ממקור מנוי, לא פעולה רשמית מאומתת. הארכיון של The Zioneer מראה שפיקוד העורף הקל והסיר בעבר הגבלות ביישובי קו העימות ככל שתנאי הפסקת האש השתנו — כולל חזרה למדיניות ירוקה מלאה הבוקר. אזהרת הרמטכ״ל הפנימית שצוטטה אינה בתיעוד ציבורי אך דווחה על ידי הפרשן.
3 התפתחויות
- מבוסספרשן מעריך: הפסקת האש חלולה, מדיניות הסבבים החדשה נכנסת לתוקף
- מבוסספרשן: ההחלטה להימנע מפעילות התקפית יזומה בין הקו הצהוב לליטני היא שגיאה של הדרג המדיני
- מתפתחהרמטכ״ל מזהיר: נסיגה מהקו הצהוב תחזיר איום פשיטת חיזבאללה על יישובי קו העימות
- מתפתחפרשן בצפון מזהיר: ההכלה מול חיזבאללה עלולה לעלות בחיי אדם
מקורות ואות
- קליטה פנימית
