חבר הקונגרס רנדי פיין (R-FL) מתח ביקורת על הטון של סגן הנשיא ג׳יי.די. ואנס כלפי ישראל, באומרו כי הניסוח והטון נשמעו עוינים כלפי המדינה היהודית וגרמו לרבים לחוש אי־נוחות ודאגה. פיין הוסיף כי לעיתים נדמה שואנס שכח מי הצד הרע ומי הצד הטוב בסיפור.
חבר הקונגרס רנדי פיין (R-FL) תיאר היום (רביעי) את הטון של סגן הנשיא ג׳יי.די. ואנס כלפי ישראל כעוין ואמר כי הוא מעורר אי־נוחות אצל רבים. דבריו של פיין, האחרונים בשורה של גינויים פומביים, מגיעים על רקע רצף דיווחים שהתפרמו החל מהשעה 09:29 שעון ירושלים.
השרשור נפתח בשעה 09:29 ירושלים במספר גרסאות שפורסמו בו־זמנית: פיין תיאר את הטון של ואנס כעוין (גרסה 2), תקף את טענתו שארה״ב הקימה את ישראל (גרסה 3), ודרש התנצלות (גרסה 4). ביום שישי, 19 ביוני, בשעה 18:51 ירושלים, דיווח The Zioneer שפיין הצהיר כי ישראל נבנתה בדם, יזע ודמעות יהודיים, לא על ידי ארצות הברית. ההצהרה הנוכחית ממסגרת את הביקורת סביב הטון הכללי של ואנס, ולא סביב טענה היסטורית ספציפית.
המתיחות מתרחשת בצל חילוקי דעות פוליטיים רחבים סביב ההסכם בין ארה״ב לאיראן. כפי שדיווח The Zioneer, ואנס אמר ביום שני, 22 ביוני, כי הוא מוצא את האיראנים "מבלבלים מאוד כמשא ומתן", וביום שישי, 19 ביוני, אמר כי הוא לא סומך על אף אדם כשנשאל על מהימנות ישראל. הצהרתו האחרונה של פיין, המיוחסת לו ישירות, ממשיכה את קו הביקורת של גורמים רפובליקאים הקוראים תיגר על גישתו של סגן הנשיא כלפי ישראל.
לא ברור אם ואנס או לשכתו יגיבו לתיאור הטון כעוין מצד פיין, ולא נמסרו פרטים נוספים על האמירות הספציפיות של ואנס שהניעו את הביקורת האחרונה.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
