חבר הקונגרס האמריקני רנדי פיין (רפובליקני, פלורידה) אמר כי על הפוליטיקאים בישראל לאמץ מדיניות של 'ישראל תחילה' במקום 'אמריקה תחילה', בטענה שישראל אינה צד להסכם עם איראן ואין להאשימה בנאמנות כפולה.
חבר הקונגרס האמריקני רנדי פיין (רפובליקני, פלורידה) פרסם הבוקר (רביעי) הצהרה חריפה, שבה קרא לפוליטיקאים בישראל לתעדף את האינטרסים הלאומיים שלהם על פני אלו של ארצות הברית. 'אני איש של אמריקה תחילה, וחלק מאמריקה תחילה הוא לכבד את זכותן של מדינות אחרות לשים את עצמן במקום הראשון', אמר פיין. הוא הוסיף כי ישראל אינה צד לשום הסכם בין ארה״ב לאיראן, וכי הוא 'מצפה שהפוליטיקאים בישראל יהיו ישראל תחילה, לא אמריקה תחילה'. פיין ציין גם כי אין להאשים את הישראלים בנאמנות כפולה לארצות הברית.
דבריו באים על רקע דיווחים מתמשכים על הסכם אפשרי בין ארה״ב לאיראן, אם כי הפרטים עדיין לא אושרו. הצהרתו של פיין נראית כהמשך ישיר לביקורת החריפה שהטיח בסגן הנשיא ואנס ביום שישי האחרון, כפי שדיווח The Zioneer בזמנו, בעקבות הערותיו של ואנס בנוגע לישראל. אותה חילופי דברים קודמים סללו את הדרך לקריאתו הנוכחית של פיין לעצמאות מדינית ישראלית מסדר העדיפויות של מדיניות החוץ האמריקנית.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
