העדה החרדית הודיעה הערב (שלישי) כי תצטרף מחר לתהלוכת הרכבים של חסידי גור במחאה על מה שכינתה 'רדיפת הציבור החרדי' ומעצר בני ישיבות. בדיון בלשכת הבד״ץ בהשתתפות הרבנים פישר, רוזנברגר ושלזינגר הוחלט כי כלל אנשי העדה יצטרפו לעצרת.
העדה החרדית — ארגון הגג של הקהילות החרדיות הקיצוניות בירושלים — הודיעה הערב (שלישי) כי תצטרף להפגנת תהלוכות הרכבים של חסידי גור המתוכננת למחר אחר הצהריים. ההחלטה התקבלה בדיון בלשכת הבד״ץ בהשתתפות הרבנים פישר, רוזנברגר ושלזינגר, שקראו לכלל אנשי העדה להצטרף למחאה על רקע מה שהוגדר 'רדיפת הציבור החרדי' ומעצר בני ישיבות. הודעה זו, שפורסמה בשעה 19:24 ירושלים ביום שלישי, מרחיבה את בסיס המחאה מעבר לחסידות גור וצפויה להגדיל את כמות המשתתפים.
כפי שדיווח The Zioneer לראשונה בשעה 00:52 ירושלים ביום שני (22 ביוני), חסידות גור החלה בארגון תהלוכת רכבים ארצית לכלא 10, עם נקודות יציאה ב-19 ערים ובהן ירושלים, בני ברק ואשדוד. באותה שעה אישרו המארגנים את שעת היציאה ב-16:00 ביום רביעי והגישו 80 מסלולי יציאה לאישור המשטרה, בהובלת אגודת ישראל. צפויים עומסי תנועה כבדים בכבישים 57, 6 ו-4, כפי שדווח בעדכונים הבאים.
הצטרפות העדה החרדית מסמנת התגייסות נדירה של הפלג הסגור ביותר במגזר החרדי, שבדרך כלל נמנע מהפגנות המוניות. ההפגנות מתקיימות במסגרת גל המחאה הגובר נגד מעצרי משתמטים, שכלל חסימות כבישים ראשיים והרכבת הקלה בירושלים בשבועות האחרונים, כפי שדיווח The Zioneer ב-7, 11 ו-18 ביוני. עצרת נפרדת בהובלת ש
9 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
