עמית אסא, בכיר לשעבר בשב״כ, אמר היום (שלישי) שאיראן תמשיך לקדם את תוכנית הגרעין שלה ב-60 הימים הקרובים בתוך אתר שנשיא ארה״ב טראמפ אינו יכול להפציץ כרגע, ולכן ישראל תצטרך לפעול "בצורה יצירתית מאוד". מדבריו עולה חלון הזדמנויות הולך ומצטמצם שבו אילוצים דיפלומטיים מגבילים את האפשרות הצבאית האמריקנית מול תשתיות הגרעין האיראניות.
עמית אסא, בכיר לשעבר בשירות הביטחון הכללי (שב״כ), הזהיר היום (שלישי) שאיראן תנצל את 60 הימים הקרובים כדי לקדם את תוכנית הגרעין שלה מאתר שנשיא ארה״ב טראמפ אינו יכול לתקוף כרגע. בריאיון שהתפרסם בכלי תקשורת ישראלי אמר אסא: "אנחנו לא ניתן לאיראן להמשיך לפתח נשק גרעיני. ב-60 הימים הקרובים האיראנים ימשיכו לעבוד על תוכנית הגרעין, בתוך מקום שטראמפ מבין שהוא לא יכול להפציץ כרגע, ולכן מדינת ישראל תצטרך לפעול בצורה יצירתית מאוד".
דבריו של אסא מהדהדים הערכות שדיווח ה-Zioneer בעבר — גורמי מודיעין בישראל מעריכים שאיראן תנצל כל חלון משא ומתן של 60 יום עם ארה״ב כטקטיקת השהייה, ולא כפתח דיפלומטי אמיתי. ראש הממשלה נתניהו חזר ואמר שישראל תשמור על חופש פעולה מול הגרעין, עם הסכם או בלעדיו. אסא מחדד את הנקודה: גם כשהצינורות הדיפלומטיים פתוחים, מגבלות פיזיות על חיל האוויר האמריקני עלולות להכתיב מבצע ישראלי עצמאי.
הבכיר לשעבר לא ציין באיזה אתר גרעין איראני מדובר. הדברים מיוחסים למקור בודד ואינם ניתנים לאימות בלתי תלוי בשלב זה. בריאיון לא נמסרו פרטים מבצעיים באשר לפעולה ישראלית אפשרית.
- מתפתחההערכות בישראל: איראן תנצל את 60 הימים כדי למשוך זמן במו״מ הגרעין
- מבוססאיראן: ארה״ב חייבת לאכוף על ישראל את ההסכם; שיחות הגרעין יחלו תוך 60 יום
- מתפתחעמית אסא, בכיר השב״כ לשעבר: ישראל הוכיחה יכולת לפגוע באיראן, לבנון ועזה — אבל הרצון להשתמש בה הוא המפתח
- מתפתחגורם ישראלי: אם נזהה שאיראן מתכננת לתקוף גם את ישראל — נפעיל את מטס התקיפה העוצמתי שתוכנן שלשום
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
