מנהיגי בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה ופולין, שנפגשו בברלין, בירכו על ההסכם בין ארצות הברית לאיראן כהזדמנות להשבת היציבות למזרח התיכון ולכלכלה העולמית, על פי דיווח בערוץ 301. הם הביעו תמיכה ביישום מלא ובמאמצים דיפלומטיים מיידיים להשגת שלום יציב.
מנהיגי חמש המעצמות האירופיות הגדולות — בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה ופולין — פרסמו הודעה משותפת בתום פגישתם בברלין ביום חמישי, ובה בירכו על ההסכם בין ארה״ב לאיראן והגדירו אותו כהזדמנות להחזרת היציבות למזרח התיכון ולכלכלה העולמית, על פי דיווח בערוץ 301. המנהיגים הדגישו את תמיכתם ביישום מלא של ההסכם ובמאמצים דיפלומטיים מיידיים ומקיפים, במטרה להבטיח שהתהליך המדיני יוביל לשלום יציב וארוך טווח.
הצהרה זו מצטרפת לגל תמיכה בינלאומי גובר. מוקדם יותר השבוע, G7 תמך בהסכם כ״הזדמנות היסטורית" למניעת נשק גרעיני באיראן, ומזכ״ל נאט״ו מארק רוטה כינה אותו "צעד חיובי". מעצמות אירופה (E4) כבר בירכו על מזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן. כעת, הצטרפותה של פולין מרחיבה את הגוש האירופי שתומך בהסכם.
לא נמסרו פרטים על הסרת סנקציות ספציפיות או לוחות זמנים ליישום. ההצהרה משקפת התיישרות דיפלומטית אירופית רחבה מאחורי ההסכם, אך שאלות בנוגע למנגנוני פיקוח על עמידת איראן נותרו פתוחות.
- מתפתחמעצמות אירופה מברכות על מזכר ההבנות ארה״ב-איראן; קוראות לפתיחה מהירה של מצר הורמוז
- מבוססמנהיגי G7 תומכים בהסכם טראמפ-איראן כ׳הזדמנות היסטורית' למניעת נשק גרעיני
- מבוססבריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה מוכנות להסיר סנקציות על איראן בתנאי גרעין
- מבוססמזכ״ל נאט״ו מברך על ההסכם בין ארה״ב לאיראן: "צעד חיובי לקראת יציבות אזורית"
מקורות ואות
- קליטה פנימית
