שר החוץ גדעון סער אמר היום כי ההכרה פה אחד של הממשלה ברצח העם הארמני אינה 'פעולת תגמול' נגד תורכיה, חרף עוינותו של ארדואן, שכן הנרטיבים השקריים של אנקרה אינם מקנים לה חסינות מהאמת ההיסטורית.
שר החוץ גדעון סער התייחס להחלטת הממשלה לאשר פה אחד הכרה ברצח העם הארמני, ודחה את האפיון של הצעד כפעולת תגמול נגד תורכיה.
"זו לא 'פעולת תגמול' על העוינות הגלויה, הרטוריקה הנוראה והפעולות העוינות של תורכיה בהנהגת ארדואן כלפי ישראל," אמר סער. "אבל העובדה שתורכיה מקדמת נרטיבים שקריים נגד ישראל — לא נותנת לה חסינות מהאמת ההיסטורית."
כפי שדיווח The Zioneer היום ב-12:27, הממשלה אישרה את ההכרה ללא מתנגדים. ההחלטה מסמנת שינוי רשמי במדיניות ישראל ומגיעה לאחר שנים של לחץ מצד קהילות ממוצא ארמני בישראל ובעולם. דבריו של סער נמסרו מיד לאחר ההצבעה, לפי דיווח של N12.
הצעד נתפס בהקשר של הידרדרות היחסים בין ישראל לתורכיה תחת הנשיא ארדואן, שאתמול כינה את הציונות 'איום קיומי' והתייחס ל׳רשת טבחים ציונית'. תורכיה טרם הגיבה רשמית להחלטת הממשלה. מעמד הנציגות הדיפלומטית הישראלית באנקרה נותר ללא שינוי.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
