יושבי ראש האופוזיציה בני גנץ (המחנה הממלכתי) ויאיר גולן (הדמוקרטים) תקפו בחריפות את ראש הממשלה נתניהו בעקבות הדיל המתגבש עם המפלגות החרדיות. גנץ אמר כי בממשלה הציונית שתוקם אחרי הבחירות 'אף אחד לא יקים את המדינה כבת ערובה', וגולן האשים כי 'נתניהו מוכר את ישראל בשביל החרדים'. דיווח עמית סגל (N12).
התגובה הזועמת מהאופוזיציה מגיעה בעקבות דיווחים של עמית סגל (N12) מוקדם יותר הערב על דיל מדיני המתגבש בין ראש הממשלה נתניהו למפלגות החרדיות, הכולל בחירות ב-20 באוקטובר בתמורה לקידום חקיקה מוסכמת (כפי שדיווח The Zioneer בשעה 17:56).
ח״כ בני גנץ, ראש המחנה הממלכתי, אמר: 'בממשלה הציונית הרחבה שנקים אחרי הבחירות — אף אחד לא יקים את המדינה כבת ערובה', במה שנראה כתגובה ישירה לתנאי החרדים בדיווח. יו״ר הדמוקרטים יאיר גולן האשים את נתניהו במכירת האינטרסים הלאומיים תמורת הישרדות פוליטית: 'נתניהו מוכר את ישראל בשביל החרדים'.
הביקורת מחריפה קו תקיפה שכבר נשמע מוקדם יותר העת מח״כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי), שכינה את ההסכם 'מכירת חיסול של האינטרסים הלאומיים' (כפי שדיווח The Zioneer בשעה 18:35). שלושת ראשי האופוזיציה תוקפים את ההסכם — שטרם אושר רשמית על ידי לשכת רה״מ — לקראת מערכת בחירות שצפויה תוך חודשים ספורים.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
