בכיר חמאס באסם נעים שוחח בטלפון עם שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י, הודה לאיראן על השגת הפסקת האש ושיבח את עמידתה מול ארה״ב וישראל, לפי ערוץ המסקר חדשות מאיראן. עראקצ׳י הדגיש כי איראן תמשיך לתמוך בעניין הפלסטיני, והצהיר כי הצוות האיראני מעלה את סוגיית המלחמה בעזה והפרות הפסקת האש הישראליות במוסדות בינלאומיים ובמשא ומתן עם האמריקאים.
שיחת הטלפון בין באסם נעים לשר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י, שדווחה הערב (שלישי), מדגישה את התיאום ההדוק בין חמאס לטהרן בעקבות הכרזת הפסקת האש. נעים, בכיר חמאס שבסיסו בעזה, הודה לאיראן על תפקידה בהשגת ההסכם ושיבח את עמידתה מול ארה״ב וישראל, תוך שבקש את המשך התמיכה האיראנית בעם הפלסטיני ובעזה.
עראקצ׳י, מצדו, הדגיש את מחויבותה המתמשכת של איראן לעניין הפלסטיני, והצהיר כי צוות המשא ומתן האיראני מעלה את סוגיית המלחמה בעזה ואת הפרות הפסקת האש הישראליות "בכל המוסדות הבינלאומיים ובמשא ומתן עם הצד האמריקאי".
השיחה מגיעה במסגרת גל פניות דיפלומטיות איראניות. כפי שדיווח The Zioneer, עראקצ׳י קיים בימים האחרונים שיחות עם מקביליו מקטאר, צרפת, רוסיה, סעודיה ולבנון, וכן עם גורמים טורקים וסעודים. מזכר ההבנות איראן-ארה״ב שהוכרז מוקדם יותר החודש שינה את הדינמיקה האזורית. שר הביטחון ישראל כ״ץ הצהיר שישראל לא תוותר על הישגים שהושגו במשא ומתן המקביל מול איראן.
התוכן והעיתוי של שיחת נעים מרמזים שחמאס פועל לגיבוש התמיכה האיראנית עם כניסת הפסקת האש לתוקף, וטהרן רואה במסלול הפלסטיני מרכיב באסטרטגיה האזורית הרחבה שלה.
- מבוססשר החוץ הסעודי לאיראן: ריאד מברכת על ההסכם להפסקת הפעולות הצבאיות
- מתפתחשר החוץ האיראני עראקצ׳י שוחח עם מקביליו מקטאר ומצרפת על תגובת איראן
- מתפתחאין אירוע: ההודעה מכילה רק את שמו של שר החוץ האיראני
- מתפתחשר החוץ האיראני עראקצ׳י שוחח עם שר החוץ הרוסי לברוב על מזכר ההבנות איראן-ארה״ב; דרש הפסקת תקיפות ישראליות בלבנון
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
