ראשי ישיבות ההסדר הסכימו הערב (חמישי) לשלוח את תלמידיהם לשריון, לאחר שיחה עם הרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר, שבה הבטיח לכאורה שאף אם פיילוט שילוב הנשים יעבור, פלוגת הבנות לא תשולב בחטיבות המתמרנות אלא רק בגבולות השלום. ההחלטה נראית כסיום למחלוקת שנמשכה חודשים סביב שילוב נשים בחיל.
איגוד ישיבות ההסדר הודיע הערב (חמישי) כי ראשי הישיבות הסכימו לשלוח תלמידים לשריון באוגוסט, לאחר שיחה עם הרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר. לפי הדיווח, זמיר הבטיח לרבנים שגם אם פיילוט שילוב הנשים בשריון יאושר, פלוגת הבנות תוצב רק בגבולות השלום — לא בחטיבות המתמרנות.
נראה כי בכך מסתיימת המחלוקת שהחלה בראשית יוני, אז איגוד ישיבות ההסדר עצר את גיוס התלמידים לשריון לאור הפיילוט המתוכנן. כפי שדיווח The Zioneer ב-10 ביוני, צה״ל השיב כי הפיילוט יתבצע לפי הפקודות, מבלי שישרתו גברים ונשים יחד בצוותי טנקים. ביום רביעי קיים זמיר דיון פיקודי בכיר שפרט את מתווה הפיילוט, וביום חמישי קרא לאחדות על רקע איומי הרבנים.
ההסכם מסמן רגיעה משמעותית עבור הצבא והציבור הדתי-לאומי, אם כי תוצאת הפיילוט לשילוב נשים בשריון נותרה פתוחה.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
