איגוד ישיבות ההסדר הודיע היום (חמישי) כי בעקבות שיחה עם הרמטכ״ל, בני ישיבות ההסדר יתגייסו באוגוסט הקרוב לחיל השריון. ההחלטה נראית כפתרון למחלוקת שנמשכה חודשים סביב שילוב נשים באותו חיל.
איגוד ישיבות ההסדר הודיע היום (חמישי) כי בני ישיבות ההסדר יתגייסו באוגוסט הקרוב לחיל השריון, בעקבות שיחה בין ראשי האיגוד לרמטכ״ל הרצי הלוי. ההכרזה מסמנת קץ אפשרי למחלוקת שנמשכה חודשים סביב שילוב לוחמות באותו חיל, שעוררה מחאה של כ-25 ישיבות הסדר שאיימו לסרב לשרת בגדוד הרלוונטי.
כפי שדיווח The Zioneer ב-11 וב-12 ביוני, המחאה התרחבה מ-12 ל-25 ישיבות, והאיגוד הצהיר כי הוא מצוי בשיח מתמיד עם צה״ל כדי לאפשר שירות תואם הלכה בשריון. הודעת היום — שהאיגוד מציג כתוצאה ישירה מהשיחה עם הרמטכ״ל — נראית כמי שהבטיחה מסגרת העונה הן על צרכי צה״ל המבצעיים והן על דרישות ההלכה של חיילי ההסדר.
לא ברור עדיין אילו הסדרים ספציפיים סוכמו בנוגע לתנאי השירות של חיילים דתיים לצד לוחמות. דובר צה״ל仍未 פרסם הודעה רשמית בנושא.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
