מקור מודיעיני בודד מדווח כי חיזבאללה הפר את הפסקת האש הלילה, פתח באש לעבר כוחות צה״ל ופגע בהם, ללא פירוט על נפגעים. המקור, העוקב אחרי הגזרה, טוען כי ישראל טרם הגיבה נכון לשעות הצהריים ומתריע כי אירוע דומה לפני שבוע וחצי עם הרוגים ישראלים גרר תגובה בדרום לבנון. צה״ל לא אישר או הכחיש רשמית.
מקור יחיד המזוהה עם מערכת המודיעין של The Zioneer מדווח כי חיזבאללה הפר את הפסקת האש בגבול הצפון הלילה, פתח באש לעבר כוחות צה״ל ופגע בהם. המקור אינו מפרט את אופי הירי, המיקום או נפגעים בצד הישראלי, ומציין כי מדובר בהפרה 'חמורה' וכי ישראל טרם הגיבה נכון לשעות אחר הצהריים. אותו מקור מציין כי אירוע דומה לפני שבוע וחצי, שהסתיים בנפגעים ישראלים, גרר תקיפה ישראלית בדרום לבנון.
כפי שדיווחנו ב-The Zioneer, מדובר בהפרות חוזרות ונשנות של הפסקת האש בשבועות האחרונים. ב-14 ביוני אישר צה״ל שפגיעה אירעה בשטח ישראל מירי חיזבאללה, ויומיים לאחר מכן, ב-15 ביוני, חיזבאללה לקח אחריות על תקיפה ראשונה נגד כוחות צה״ל באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים וטילי נ״ט. ב-18 ביוני פתחו כוחות צה״ל באש לעבר מחבלי חיזבאללה בכניסה לחדת׳א. ב-26 ביוני אישר צה״ל כי ארבעה לוחמים נפצעו מרימון שהשליך מחבל חיזבאללה בדרום לבנון, והמחבל חוסל.
הדיווח הנוכחי הוא ממקור בודד ואינו מאומת על ידי צה״ל או גורם ישראלי רשמי. לא ברור אם ישראל תגיב באופן צבאי או תבחר להכיל את ההפרה, כפי שהמקור מעריך כי ייתכן. התבנית של האשמות הדדיות — גם חיזבאללה האשים את ישראל בהפרות — ממשיכה לשחוק את הפסקת האש השברירית.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
