חיזבאללה טען כי צה״ל הפר את הפסקת האש לאחר שחיילים ירו בנשק אוטומטי לעבר קבוצת אזרחים סמוך לנבטיה בסביבות השעה 11:30 היום (שלישי). הטענה באה לאחר אירוע קודם באותו אזור בו צה״ל הודה כי אש מקלעים הרגה שני אזרחים שאספו גופות. צה״ל טרם הגיב לטענה הספציפית.
חיזבאללה האשים רשמית את צה״ל בהפרת הפסקת האש, בטענה שחיילים ישראלים ירו בנשק אוטומטי לעבר קבוצת אזרחים סמוך לנבטיה בסביבות השעה 11:30 הבוקר (שלישי) — החמרה לעומת ההאשמה הקודמת על ירי מקלעים. הטענה מגיעה ביום של גרסאות מתנגשות: כפי שדיווח The Zioneer בשעה 13:05, צה״ל הודה כי אש מקלעים הרגה שני אזרחים שאספו גופות באותו אזור; בשעה 16:16 אישר הצבא תקיפה נפרדת בה חיסל חוליית ארבעה מחבלי חיזבאללה שהתקרבה לכוחות על דחפור ואופנוע. נראה כי ההאשמה החדשה של חיזבאללה על ירי ישיר לעבר אזרחים היא אירוע שלישי נפרד היום.
מוקדם יותר היום בשעה 13:05 פרסם The Zioneer את הודאת צה״ל כי כוחותיו פתחו באש מקלעים לעבר קבוצת אזרחים שאספה גופות בנבטיה, והרגו שניים — גרסה שאישרה את אזהרתו הראשונית של חיזבאללה על 'הפרה בוטה', לצד המסגור הנגדי של הצבא לפיו כוון הירי למחבלים שהפרו את ההפוגה. בשעה 16:16 מסר הצבא תיאור נוסף של תקיפה שנייה בנבטיה, וציין כי נורו יריות אזהרה לפני הסיכול באותו היום. כך התפתח השרשור מדיווח לבנוני לא מאומת על שני הרוגים בפינוי הריסות (גרסה 1) לאירוע שאושר על ידי צה״ל עם אפיונים מתחרים (גרסאות 2 ו-3), וכעת לטענה חדשה של חיזבאללה על הפרה נפרדת.
כפי שדיווח The Zioneer במהלך השבוע, שני הצדדים החליפו האשמות על הפרות הפסקת אש מאז יום שישי, אז הכריז צה״ל כי חיזבאללה הפר את ההפוגה ותקף למעלה מ-80 מטרות בדרום לבנון ובעמק הבקעא. משרד החוץ הישראלי הגדיר רשמית שיגורי כטב״מים של חיזבאללה כהפרות, לפי דיווח מיום 11 ביוני. צה״ל טרם הגיב לטענה הספציפית של חיזבאללה מהיום על ירי לעבר אזרחים.
עדיין לא ברור אם הקבוצה האזרחית היוותה איום על הכוחות, והאם צה״ל יאפיין את האירוע אחרת מירי המקלעים הקודם שהרג את שני אוספי הגופות.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
