כוחות צה״ל פתחו הבוקר באש מקלעים לעבר קבוצת אזרחים שאספה גופות באזור נבטיה שבדרום לבנון, הרגו שניים ופצעו נוספים, לפי הודעת חיזבאללה ואישור צה״ל. הצבא מסר כי ירה לעבר מחבלי חיזבאללה שסיכנו כוחות ומאשים אותם בהפרת הפסקת האש.
צה״ל אישר כי פתח הבוקר באש מקלעים באזור נבטיה שבדרום לבנון, ומסר כי ירה לעבר מחבלי חיזבאללה שסיכנו כוחות והאשים אותם בהפרת הפסקת האש. חיזבאללה, בהודעה נפרדת, תיאר את האירוע כירי ישראלי לעבר קהל שאסף גופות מההריסות, שהרג שני אזרחים, בהם עובד עירייה, ופצע נוספים. הארגון הזהיר מפני 'הפרה בוטה' של הפסקת האש.
האירוע מצטרף לשורת חיכוכים בגבול מאז כניסת הפסקת האש לתוקף. מוקדם יותר היום, כפי שדיווח The Zioneer בשעה 13:38, טען חיזבאללה שאש צה״ל הרגה שני אזרחים באותו אזור. הדיווח הנוכחי מוסיף את אישור צה״ל עצמו אך מציג גרסאות סותרות באשר לזהות המטרות – אזרחים או חמושים. לא ניתן אימות בלתי תלוי בשלב זה. הפסקת האש נתונה במתיחות חוזרת בעקבות אירועים דומים.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
