חיזבאללה האשים את צה״ל בפתיחה באש מקלעים לעבר קבוצת אזרחים שפעלה לפינוי כבישים וחילוץ גופות מההריסות בנבטיה שבדרום לבנון. לדברי הארגון, שני אזרחים נהרגו, אחד מהם עובד עירייה. חיזבאללה הזהיר כי מדובר ב״הפרה בוטה" של הפסקת האש, שאותה טען כי שמר עד כה.
חיזבאללה פרסם היום (שלישי) הצהרה ובה האשמה כי צה״ל הרג שני אזרחים בעיר נבטיה שבדרום לבנון באש מקלעים לעבר קבוצת אנשים שפינתה כבישים וחילצה גופות ממבנים שקרסו. הארגון זיהה את אחד ההרוגים כעובד עירייה וכינה את התקיפה "הפרה בוטה" של הפסקת האש, שאותה טען כי שמר עד כה. צה״ל לא הגיב עדיין לטענה.
האירוע המדווח מגיע שעות ספורות לאחר דיווחים על תקיפת צה״ל בנבטיה א-פוקא מוקדם יותר היום, שבה נהרגו שניים לפי מקורות לבנוניים (אירוע נפרד). ההאשמה מצטרפת לדפוס של האשמות הדדיות על הפרות הפסקת אש: דה The Zioneer דיווח בעבר על ירי טילי נ״ט של חיזבאללה לעבר כוחות צה״ל ליד נבטיה (15 ביוני) ועל תקיפות צה״ל של מחבלי חיזבאללה באותו אזור (16 ביוני, 19 ביוני). הטענה הנוכחית מעבירה את המוקד לנפגעים אזרחיים — אם תאומת באופן בלתי תלוי, מדובר בהסלמה חמורה במצב הרגיש שלאחר הפסקת האש.
ההצהרה מבוססת על מקור בודד — הודעה של חיזבאללה שפורסמה מקור; אין אישור ישראלי, לבנוני או בינלאומי בלתי תלוי נכון לשעה 13:37 שעון ירושלים.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
