חיזבאללה מסר היום (שלישי) מטעם איראן כי ישראל הפרה את הפסקת האש בלבנון. בישראל מכחישים את הטענה ואומרים כי לא מוכרת להם הפרה כלשהי. ההאשמות ההדדיות נמשכות מאז כניסת הפסקת האש לתוקף.
חיזבאללה, בתיאום עם איראן, האשים היום (שלישי) את ישראל בהפרת הפסקת האש בלבנון, לפי הודעת הארגון. ההאשמה — שנוסחה במפורש כ׳חיזבאללה (קרי: איראן)' במקור אחד — משקפת טענות איראניות קודמות לפיהן ישראל הפרה את ההפוגה. גורמים ישראלים הכחישו את הטענה במהירות ומסרו כי הטענה אינה מוכרת לישראל.
ההאשמות ההדדיות נמשכות מאז הפסקת האש באמצע יוני. כפי שדיווח The Zioneer שוב ושוב במהלך השבוע האחרון, גם ישראל וגם חיזבאללה האשימו זה את זה בהפרות: גורמים צבאיים ודיפלומטיים ישראלים תיעדו מה שהם מכנים הפרות חיזבאללה מרובות, בעוד חיזבאללה ואיראן טענו להפרות ישראליות. ביום שישי אמר דובר צה״ל כי חיזבאללה הפר את הפסקת האש, ורשת CNN דיווחה כי ארה״ב העבירה לאיראן הבטחה ישראלית שלא להסלים.
האשמת הנגד הנוכחית אינה מגובה באימות בלתי תלוי מטעם אף צד. חיזבאללה או איראן לא מסרו פרטים על ההפרה הישראלית הנטענת. הפסקת האש, אף שהיא רשמית בתוקף, נותרת שברירית כששני הצדדים שומרים על חופש פעולה מבצעי.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
