חיזבאללה איים כי יפתח במלחמת אזרחים אם ממשלת לבנון תשתף פעולה עם 'האויב הציוני', לפי מקור יחיד. האיום מחריף את הקמפיין הרטורי של הארגון נגד ישראל והממסד הפוליטי הלבנוני כאחד.
חיזבאללה פרסם איום ישיר לממשלת לבנון בצהרי יום ראשון, והזהיר כי יפתח במלחמת אזרחים אם ביירות תשתף פעולה עם ישראל. ההצהרה, שהופצה בטלגרם ומיוחסת לארגון, מגיעה על רקע שיחות עקיפות בתיווך אמריקאי בין ישראל ללבנון.
כפי שדיווח The Zioneer בשבת, חיזבאללה האשים מוקדם יותר את ישראל בהובלת לבנון למלחמת אזרחים. האיום של יום ראשון הוא הסלמה ניכרת — מעבר מהאשמה ש׳ישראל גורמת לכך' ל׳אנחנו נתחיל אם הממשלה תעבוד עם ישראל'.
ההצהרה משקפת את מסע הלחץ המתגבר של חיזבאללה נגד הממסד הפוליטי הלבנוני, בשעה שהממשלה מנווטת את השיקום שלאחר המלחמה ואת הסדרי הביטחון בדרום לבנון. האיום פורסם כהודעה בודדת מקור פרו-חיזבאללה; אף כלי תקשורת רשמי של הארגון לא אישר זאת בשלב זה.
הרטוריקה של הארגון מגיעה על רקע הפסקת אש שברירית ומתח פנימי גובר בלבנון סביב משא ומתן ישיר עם ישראל, כפי שתועד קודם לכן על ידי The Zioneer.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
