מנכ״ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, אמר היום (שישי) כי במוקדם או במאוחר פקחי הסוכנות יצטרכו לחזור לאיראן, וכי מתקיימים כעת מגעים ראשוניים עם טהרן לגבי אופן חידוש פעילות הפיקוח. את הדברים אמר במסיבת עיתונאים ביפן.
מנכ״ל הסבא״א רפאל גרוסי אמר היום (שישי) כי פקחי הסוכנות יצטרכו לשוב לאיראן במוקדם או במאוחר, וכי מתקיימים מגעים ראשוניים עם טהרן בנוגע לחידוש הפיקוח. הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים ביפן.
דבריו של גרוסי מגיעים ברקע דיווחי The Zioneer מיום שני ושלישי, לפיהם סגן נשיא ארה״ב ואנס ושגריר ארה״ב באו״ם וולץ הצהירו כי איראן הסכימה להחזיר את הפקחים, במסגרת מגעים על הבנות גרעין זמניות בין וושינגטון לטהרן. ביום רביעי אישר גרוסי עצמו כי הפיקוח "הולך לקרות" במסגרת מזכר הבנות עם ארה״ב.
נותר פתוח: גרוסי לא מסר לוח זמנים לחזרת הפקחים ולא פירט אילו מתקנים יכללו בפיקוח.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
