דוברת צה״ל בערבית, קפטן אלה, מסרה הערב (שישי) כי כוחות צה״ל שולטים במלואם בגבעת עלי אל-טאהר — הגבעה האסטרטגית שכונתה על ידי חיזבאללה 'מצודה בלתי מנוצחת'. לדבריה, המשוואה השתנתה והגבעה לא תשוב להיות בסיס לאיום על ביטחון ישראל.
דוברת צה״ל בערבית, קפטן אלה, פרסמה הערב (שישי) הצהרה נחרצת על השלמת ההשתלטות על גבעת עלי אל-טאהר — הגבעה האסטרטגית המשקיפה על מרחב נבטייה, שחיזבאללה הציג לאורך שנים כ׳מבצר בלתי חדיר'.
בדבריה אמרה אלה כי 'המשוואה השתנתה', ופנתה ישירות לפעילי חיזבאללה: 'הגבעה שבה הסתתרתם נמצאת כעת בשליטה מלאה של כוחותינו'. היא תיארה את חיילי צה״ל הנעים מעל רשת המנהרות שבנה הארגון, והכריזה כי 'המצודה הבלתי חדירה' קרסה תוך ימים.
ההצהרה מגיעה לאחר ימי לחימה אינטנסיביים ברכס — כפי שדיווח The Zioneer, צה״ל הודיע מוקדם יותר השבוע כי כיתר מחבלי חיזבאללה במתחם תת-קרקעי באזור, טענה שהארגון הכחיש. הרמטכ״ל רא״ל אייל זמיר תיאר ביום ראשון את האזור כ׳מבצר תת-קרקעי של 20 שנה' וציין כי סוכל דרג פיקוד בכיר של חיזבאללה.
הדוברת הגדירה את המבצע ככופה 'מציאות ביטחונית חדשה שמציבה גבול להשפעת חיזבאללה' במרחב האסטרטגי.
3 התפתחויות
- מתפתחחיזבאללה: מחויבים להפסקת האש — אך נפעל מול ניסיונות התקדמות כוחות צה״ל ברכס עלי טאהר
- מבוססאנליסט מזהיר: ייתכן חידוש הלחימה הלילה ברכס עלי א-טאהר; האתר האסטרטגי של חיזבאללה
- מבוססאל-ג׳זירה מאשרת: כוחות מתמרנים של צה״ל מתקדמים לעבר רכס עלי א-טאהר
- מאומתחזבאללה מכחיש את טענות צה״ל על כיתור לוחמיו ברכס עלי א-טאהר
מקורות ואות
- קליטה פנימית
