לאחר שפיקוד העורף הסיר את כל ההגבלות שנותרו ביישובי קו העימות, צה״ל החל בתהליך פירוק כיתות הכוננות בצפון, כך לפי דיווח של נועם אמיר (ערוץ 14). הצעד מגיע בעקבות המעבר למדיניות הירוקה (שגרה) בכל הארץ.
צה״ל החל בתהליך שחרור כיתות הכוננות ביישובי הצפון, כך לפי דיווח של נועם אמיר (ערוץ 14). ההודעה מגיעה לאחר שפיקוד העורף הסיר את כל ההגבלות שנותרו בקו העימות מוקדם יותר היום (שני), והעביר את המדינה כולה למדיניות ירוקה של שגרה.
כיתות הכוננות, המורכבות מתושבים מקומיים חמושים, היו פעילות במשך חודשים תחת התראות ביטחוניות מוגברות לאורך גבול הצפון. הפירוז מציין צעד נוסף לחזרת החיים האזרחיים לשגרה באזורים שהיו תחת הגבלות חלקיות מאז ההסלמה מול חיזבאללה.
כפי שדיווח The Zioneer (יום ב׳, 18:04 שעון ירושלים), צה״ל הודיע לכיתות הכוננות בצפון כי ישוחררו כבר ביום ראשון; הדיווח הנוכחי מציין כי התהליך החל. מועד סיום השחרור המלא טרם נמסר.
3 התפתחויות
- מבוססצה״ל עצר פעילות מבצעית במחסני אמל״ח חשודים בגבול הצפון
- מבוססבכיר: צה״ל יישאר באזור הביטחון בלבנון כדי להגן על הצפון, לסכל איומים ולהשמיד תשתיות טרור
- מתפתחפרסום ראשון: צה״ל מצמצם פעילות בלבנון ומחכה להנחיות הדרג המדיני
- מתפתחפיקוד העורף מסיר את מגבלת ההתקהלות של 5,000 איש בכל הארץ החל מיום שני בבוקר
מקורות ואות
- קליטה פנימית
