דובר צה״ל, גיא ורון, אישר כי בהתאם להערכת המצב המבצעית ולאחר מספר דיונים, הוחלט על רידוד סד״כ מחלקות ההגנה בכל יישובי קו העימות בגבול הצפון. מחלקות ההגנה המרחבית צפויות לסיים את תעסוקתן המבצעית בשבוע הבא ולקבל ימי התארגנות.
צה״ל אישר הערב (שני) כי החליט לשחרר את כיתות הכוננות המתנדבות בכל יישובי קו העימות בצפון, לאחר שבועות של שקט יחסי בגבול. דובר צה״ל, גיא ורון, אמר בתגובה לפרסום ב-N12 כי לאחר הערכת מצב מבצעית ומספר דיונים, הוחלט על רידוד סד״כ מחלקות ההגנה המרחבית. היחידות צפויות לסיים את תעסוקתן המבצעית בשבוע הבא ולקבל ימי התארגנות.
הצעד מגיע לאחר שפיקוד העורף הסיר הבוקר (שני) בשעה 06:00 את כל ההגבלות שנותרו על יישובי קו העימות, והעביר את כל המדינה למדיניות הירוקה (שגרה מלאה). כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום, צה״ל החל בתהליך שחרור חלקי של הכיתות מיד לאחר הסרת ההגבלות. האישור הנוכחי קובע את לוח הזמנים הרשמי לרידוד הנרחב.
השחרור מהווה צעד משמעותי בחזרתה של ישראל לשגרת ביטחון רגילה בגבול הצפון, לאחר חודשים של כוננות גבוהה וחילופי אש לסירוגין עם חיזבאללה. כיתות הכוננות הופעלו בהרחבה בתקופות של ירי רקטות כבד והתרעות על חדירה קרקעית. לא נקבע מועד לחזרתן האפשרית לפעילות אם המצב הביטחוני ישתנה.
3 התפתחויות
- מבוססצה״ל עצר פעילות מבצעית במחסני אמל״ח חשודים בגבול הצפון
- מבוססבכיר: צה״ל יישאר באזור הביטחון בלבנון כדי להגן על הצפון, לסכל איומים ולהשמיד תשתיות טרור
- מתפתחפרסום ראשון: צה״ל מצמצם פעילות בלבנון ומחכה להנחיות הדרג המדיני
- מתפתחפיקוד העורף מסיר את מגבלת ההתקהלות של 5,000 איש בכל הארץ החל מיום שני בבוקר
מקורות ואות
- קליטה פנימית
