הרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר נפגש אתמול (שלישי) עם רבני הישיבות והמכינות הציוני-דתיות, והדגיש כי צה״ל חסר אלפי לוחמים בצל האתגרים המבצעיים חסרי התקדים, לפי דובר צה״ל.
הרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר נפגש אתמול (שלישי) עם רבנים מעולם הישיבות הציוני-דתי, בהשתתפות סגן הרמטכ״ל, מפקד זרוע היבשה, הפרקליט הצבאי הראשי, הרב הצבאי הראשי וראש חטיבת תומכ״א, לפי דובר צה״ל. זמיר הביע הערכה עמוקה על פועלן של הישיבות בעידוד הגיוס לשירות משמעותי וקרבי, וציין כי צה״ל חסר עדיין אלפי לוחמים וזקוק לכל לוחם ולוחמת למילוי המשימות. הוא עמד על מימוש פקודת השירות המשותף, המאפשרת שירות זה לצד זה ללא פשרות, והדגיש כי הרחבת שילוב הנשים בתפקידי לחימה — בעלת חשיבות מבצעית אדירה — תתבצע בהלימה מלאה לפקודה ותוך עמידה בספים המקצועיים. הרבנים שיבחו את הובלת צה״ל להישגים והבהירו שימשיכו לחנך לשירות משמעותי, לצד העלאת אתגרי שומרי ההלכה בשירות, נמסר.
כפי ש-The Zioneer דיווח, זמיר קבע מוקדם יותר החודש את מתווה פיילוט השריון לנשים, במסגרתו לא ישרתו נשים בצוותי טנקים מעורבים. המפגש בא על רקע מאמץ צה״ל להרחיב את בסיס הגיוס — סוגיה רגישה בין הצבא לחלק מהמגזר הדתי. עמדות הרבנים בנוגע לשירות הנשים לא פורטו בהודעה הרשמית.
8 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
