ב-24 השעות האחרונות השלים צה״ל את כיבוש רכס עלי טאהר, שלוחה אסטרטגית השולטת על העיר נבטיה בדרום לבנון. הכוחות הישראליים אוחזים כעת ברכס, המוגדר על ידי צה״ל כחלק מרצועת הביטחון החדשה.
במהלך 24 השעות האחרונות, דווח כי צה״ל השלים את כיבוש רכס עלי טאהר — שלוחה אסטרטגית בגובה 697 מטרים במחוז נבטיה שבדרום לבנון. הרכס מעניק תצפית ושליטה אש על העיר נבטיה, שהייתה בעבר מעוז חיזבאללה וכיום מוערכת על ידי הצבא כהרוסה ונטושה ברובה.
ההשלמה מגיעה לאחר פעילות קרקעית ממושכת בגזרה. כפי שדווח ב-The Zioneer בשבועות האחרונים, כוחות צה״ל הגיעו לפאתי הרכס ב-13 ביוני, ולאחר מכן ניהלו סדרת קרבות בטווח קצר מול מחבלי חיזבאללה לאורך ה-19 ביוני. חיזבאללה איים בפומבי להמשיך ולתקוף ניסיונות התקדמות ישראליים ברכס, גם תוך הצהרות על מחויבות להסדר הפסקת אש רחב יותר. ההכרזה הנוכחית מבהירה כי הרכס מצוי בשליטה מבצעית ישראלית מלאה, והוא מוגדר כחלק מרצועת ביטחון חדשה בתוך שטח לבנון.
לא פורסמו נתונים ספציפיים על אבדות או פרטי פעולות ההשלמה. שליטה ברכס מעניקה לצה״ל עמדת תצפית ואש יציבה על מרחב נבטיה והגישות לנהר הליטאני, ומהדקת את טבעת הביטחון לאורך גבולה הצפוני של ישראל.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
