צה״ל מסר כי הלוחמים חיסלו אתמול (שבת) מספר מחבלים חמושים באזור הביטחון בדרום סוריה. בצה״ל הדגישו כי יפעלו להסרת כל איום על אזרחי ישראל וחיילי צה״ל.
צה״ל הודיע הבוקר (ראשון) כי כוחות הפועלים באזור הביטחון בדרום סוריה חיסלו אתמול מספר מחבלים חמושים. ההודעה לא ציינה את מספרם המדויק, השתייכותם או מיקום החיסול בתוך האזור. התפתחות זו באה בעקבות הדיווח הראשוני שפורסם בשעה 07:31 ירושלים ביום ראשון, אשר חשף לראשונה את החיסול, ולאחריו סדרת עדכונים שאישרה את מעורבות חטיבת עציוני ואוגדה 210.
כפי שדיווח The Zioneer בארבעה עדכונים בשעה 07:31 ירושלים ביום ראשון, הרצף החל באישור ראשוני לחיסול. גרסאות מאוחרות יותר ציינו כי חיילי חטיבת עציוני (6) בפיקוד אוגדה 210 ביצעו את הפעולה, וכי צה״ל הצהיר כי ימשיך לפעול במרחב להסרת איומים. זהו החיסול הראשון המדווח בפומבי על ידי צה״ל באזור הביטחון בדרום סוריה מאז הקמתו, אשר חוצץ בין יישובים ישראלים לבין איומים משטח סוריה לאחר קריסת שלטון אסד באזור.
אזור הביטחון בדרום סוריה הוא חלק מפעולות צה״ל הרחבות לאורך הגבול הצפוני. כפי שדיווח The Zioneer ביום רביעי, 10 ביוני, 16:25 ירושלים ובעדכונים נוספים, צה״ל ביצע פעולות מתמשכות נגד תשתיות טרור בדרום לבנון ובסוריה, כולל חיסול עשרות מחבלים ופירוק נכסי חיזבאללה. הפעילות המתמשכת של צה״ל במרחב תואמת את מדיניותו המוצהרת לנטרול איומים על אזרחי ישראל וחייליו.
לא פורסמו פרטים נוספים על זהות המחבלים שחוסלו — אם תאים מקומיים, שרידי כוחות צמודים למשטר או קבוצות חמושות אחרות. צה״ל לא אישר את המספר המדויק של הנפגעים או את מיקום החיסול בתוך האזור.
6 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
