קפטן נבחרת איראן, מהדי טארמי, אמר במסיבת עיתונאים כי השחקנים מכבדים את כל הלהט״בים, ושהעדפתם "אינה מעניינו". דבריו סותרים את פנייתה הרשמית של התאחדות הכדורגל האיראנית לפיפ״א לדרוש לאסור סמלי גאווה במשחק נגד מצרים.
קפטן נבחרת איראן, מהדי טארמי, אמר הערב (מוצ״ש) במסיבת עיתונאים דברים מפייסים בנוגע ללהט״ב, החורגים מהעמדה הרשמית של הרפובליקה האסלאמית. "אנחנו מכבדים את כל האנשים הלהט״בים. זו הבחירה והדעה שלהם, זה לא ענייננו. אנחנו כאן כדי לשחק כדורגל," אמר, על פי דיווחים מערוצים איראניים.
דבריו מגיעים לאחר שהתאחדות הכדורגל האיראנית פנתה רשמית לפיפ״א ודרשה למנוע סמלי גאווה במשחק הגורלי נגד מצרים בסיאטל — משחק שהוגדר על ידי המארגנים המקומיים כ״משחק גאווה". כפי שדווח ב-The Zioneer השבוע, פיפ״א דחתה את הבקשה ואישרה כי דגלי גאווה יורשו במסגרת חוקי הטורניר.
טארמי, כוכב הנבחרת והחלוץ המרכזי, שבעבר ספג זעם רשמי באיראן על ביקורתו בנוגע לתנאי הלוגיסטיקה של הנבחרת, נראה כמציג עמדה אישית ולא תגובה רשמית מתואמת. דבריו דווחו במוצ״ש בערב, כשעה לפני שריקת הפתיחה. לא ברור אם הצהרתו משקפת ריכוך רחב יותר בסגל או ניסיון מכוון להימנע ממחלוקת במהלך המשחק.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
