משרד החוץ האיראני מסר היום (שישי) כי ארצות הברית היא הגורם המרכזי לחוסר היציבות באזור, ודחה את הטענות נגד תוכנית הגרעין האיראנית. טהרן הדגישה כי לא תתפשר על יכולותיה הצבאיות, וכי חיזבאללה אינו שלוחה איראנית. היא קראה לביטחון אזורי ללא התערבות זרה.
משרד החוץ האיראני פרסם בצהרי היום (שישי) הצהרה רשמית הדוחה את האשמות ארה״ב לפיהן טהרן מערערת את יציבות האזור באמצעות תוכנית הגרעין שלה ותמיכה בבעלי ברית. המשרד הכחיש במיוחד כי חיזבאללה פועל כשלוחה איראנית, וקרא לביטחון אזורי ללא התערבות זרה.
ההצהרה מגיעה על רקע המתיחות המתמשכת בגבולה הצפוני של ישראל, שם הואשם חיזבאללה בהפרת הפסקת האש שתווכה בתחילת השנה. כפי שדיווח The Zioneer בשבוע שעבר (19 ביוני), ארה״ב העבירה לאיראן הבטחת ישראל שלא תסלים, תוך אזהרה כי "הכדור נמצא במגרש של חיזבאללה". הכחשות טהרן לגבי שליטה על חיזבאללה תואמות לדיווחים מוקדמים יותר על ויכוחים פנימיים באיראן לגבי מידת ההכוונה הניתנת לארגון.
קביעת משרד החוץ כי וושינגטון היא הגורם המרכזי לחוסר היציבות באזור מהדהדת הצהרות רשמיות איראניות קודמות, כולל דיווח מ-8 ביוני בו האשימה איראן את ארה״ב וישראל בהפרת הפסקת האש. ההצהרה הנוכחית אינה מעידה על שינוי מדיניות ושומרת על דחייתה של טהרן לדרישות חיצוניות לצמצם את יכולותיה הצבאיות או את קשריה עם שותפיה בלבנון.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
