משרד החוץ האיראני הגיב הערב (רביעי) למה שכינה "הצהרות סותרות" של ארצות הברית בנוגע למזכר ההבנות, ואמר כי עמדת ארה״ב לא תפחית את חוסר האמון של טהראן. ההצהרה לא פירטה לאילו דברים אמריקניים היא מתייחסת, לפי דיווחים בתקשורת האיראנית.
משרד החוץ האיראני פרסם הערב (רביעי) הצהרה שדוחה את מה שכינה "הצהרות סותרות" של ארצות הברית בנוגע למזכר ההבנות בין שתי המדינות. ההצהרה, כפי שדווחה ב-i24NEWS, קבעה כי עמדת ארה״ב לא תפחית את חוסר האמון העמוק של טהראן. לא פורט לאילו התבטאויות או צעדים אמריקניים עדכניים ההצהרה מתייחסת.
כפי שדיווח The Zioneer בהרחבה בשבועות האחרונים, מזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן נתון בספקנות הדדית עמוקה. גורמים איראניים, החל מנשיא המדינה, התחלפו בין שבח למסמך כ״היסטורי" לבין אזהרות כי הפרות יובילו לתוצאות. שר החוץ עבאס עראקצ׳י אמר ביום שישי האחרון כי ארה״ב תישא באחריות מלאה לכל הפרה של ההתחייבויות, בעוד סגן שר החוץ ציין כי ההסכם נוסח באווירה של חוסר אמון ויפורסם רק לאחר החתימה.
ההצהרה הנוכחית — קצרה ולא ממוקדת — נראית כתגובה דיפלומטית שגרתית יותר מאשר נקודת משבר חדשה. עם זאת, היא מדגישה את שבריריות ההבנות, שספגו ביקורת גם מקולות שמרניים באיראן וגם מגורמים אמריקניים לשעבר כמו מייק פנס, שכינה אותן "פייסנות". לא נמסרו פרטים על השלב הבא ביישום המזכר או על המשך השיחות המתוכננות בשווייץ.
- מבוססאיראן: לא נמלא את התחייבויותינו כל עוד ארה״ב מתחמקת מיישום התחייבויותיה
- מתפתחסגן שר החוץ האיראני: מזכר ההבנות נכתב בחוסר אמון; יפורסם רק לאחר החתימה
- מבוססאיראן מזהירה: ארה״ב חייבת לאכוף את הפסקת המלחמה בלבנון לפי מזכר ההבנות
- מבוססאיראן מזהירה מפני חתימה מהירה על מזכר הבנות עם ארה״ב בשל חוסר יציבות פקיסטני
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
