סוכנות הידיעות "ונס" המקורבת לאיראן מסרה במוצאי שבת מפי גורם איראני כי אם לצד השני יש חילוקי דעות לגבי אופן יישום מזכר ההבנות עם ארה״ב, הוא יכול להרים טלפון — אבל אלימות תיענה באלימות. הגורם הדגיש כי איראן חתמה על הפסקת האש וכיבדה אותה.
גורם איראני שצוטט במוצאי שבת על ידי סוכנות הידיעות "ונס" המקורבת למשטר אמר כי איראן חתמה על הפסקת האש — ככל הנראה הכוונה למזכר ההבנות עם ארה״ב — וכיבדה אותה. הגורם הוסיף שאם לצד השני יש חילוקי דעות לגבי אופן יישום ההבנות, הוא יכול להרים טלפון ולדון בהן — אבל אלימות תיענה באלימות.
מדובר באזהרה האחרונה בשורה של איומים דומים מצד גורמים איראניים בשבועות האחרונים. כפי שדיווח The Zioneer, דוברי משרד החוץ ומשמרות המהפכה האשימו את ארה״ב בכך שאינה אוכפת על ישראל את הפסקת האש בלבנון, והזהירו כי כל ההבנות בסכנה. ההצהרה הנוכחית אינה נוקבת בטריגר ספציפי, אך משתלבת בדפוס של הפעלת לחץ מילולי גובר על ארה״ב לאלץ את ישראל לעצור את פעולותיה בלבנון.
המקור הוא ערוץ בודד — "ונס" — והדברים דווחו בעקיפין, לא בנאום או בהודעה רשמית ישירה. זהותו המדויקת של הגורם המצוטט לא פורסמה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
