עיתון 'המשהרי' האיראני הציג הבוקר בעמוד השער קריאה לסגור את מצר הורמוז תחת הכותרת 'בגלל לבנון'. העיתון מזוהה עם הממשל בטהרן, ומסגר את האיום הימי כתגובה לנוכחות הצבאית הישראלית המתמשכת בדרום לבנון.
עיתון 'המשהרי' (همشهרי) האיראני, המקורב לממשל בטהרן, פרסם הערב (שני) את עמוד השער שלו תחת הכותרת הברורה 'בגלל לבנון' (به خاطر لبنان) לצד תצלום של מצר הורמוז ודגל איראן. הקריאה היא לסגירה מיידית של המצר כתגובה לנוכחות הצבאית הישראלית המתמשכת בדרום לבנון ולכישלון ארה״ב לאכוף את סעיף הנסיגה בהסכם הפסקת האש.
מהלך זה מצטרף לגל קריאות דומות מצד גורמים המקורבים למשטר. בשבוע שעבר פרסמה תסנים (Tasnim) מכתב גלוי למשרד החוץ האיראני בדרישה לסגור את המצר, ומשמרות המהפכה הכריזו על סגירה רשמית ב-20 ביוני — כפי שדיווח The Zioneer. עמוד השער של המשהרי מחזק נרטיב זה עבור הקהל המקומי ומסמן שהאיום הימי הופך לחלק מהשיח הציבורי באיראן.
העיתון נמצא בבעלות עיריית טהרן ומשקף באופן מסורתי את עמדות הממשל. הכותרת אינה מהווה הצהרה רשמית אך מגבשת את המסגור הפוליטי בעיצומו של המשא ומתן עם ארה״ב.
- מבוססתסנים האיראנית קוראת למשרד החוץ לסגור את מצר הורמוז בשל המשך הנוכחות הישראלית בלבנון
- מבוססמקור איראני מאיים: כל כלי שייט שיחצה את מצר הורמוז — יותקף
- מאומתאיראן מאיימת לסגור את מצרי הורמוז; חיזבאללה ממשיך בירי רקטות בדרום לבנון
- מבוססאיראן מאיימת להשאיר את מצר הורמוז סגור; חוסמת את פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית; בכירים ישראלים מתריעים על שחיקה בתמיכה האמריקאית
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
