דובר משרד החוץ האיראני, איסמעיל בקאאי, מסר היום (שני) כי איראן תמשיך בתוכנית האנרגיה האטומית שלה בהתאם להליכים הנוכחיים, על פי אישורי מועצת השורא האסלאמית והחלטות המועצה לביטחון לאומי העליונה. הדברים משאירים את המשך התוכנית תלויים בעמדת המנהיג העליון עלי ח׳אמנאי, כך לפי הפרשן הישראלי יאיר גולדבלט.
דובר משרד החוץ האיראני, איסמעיל בקאאי, מסר היום (שני) כי איראן תמשיך בתוכנית האנרגיה האטומית שלה בהתאם להליכים הנוכחיים, על פי אישורי מועצת השורא האסלאמית והחלטות המועצה לביטחון לאומי העליונה. הדברים, שדווחו באמצעות הפרשן הישראלי יאיר גולדבלט, משאירים למעשה את המשך התוכנית לשיקול דעתו של המנהיג העליון עלי ח׳אמנאי, שמילתו מכרעת בעניינים אסטרטגיים. ההצהרה מגיעה על רקע המשא ומתן הגרעיני בין איראן לארצות הברית, כאשר טהראן ממשיכה בעמדה מקסימליסטית — כפי ש-The Zioneer דיווח בעבר במספר הצהרות של בכירים איראניים שטענו לזכותה של איראן לפתח את תוכנית הגרעין בתנאים שלה. ההליכים אליהם התייחס בקאאי מותירים מרחב פרשנות מדיניות להנהגה העליונה, ללא אינדיקציה לשינויים בתוכנית ההעשרה בשלב זה. ההצהרה אינה מתייחסת למשא ומתן המתמשך או למעמדו של כל הסכם פוטנציאלי עם ארצות הברית.
2 התפתחויות
- מתפתחאיראן מאשרת: מסגרת המו״מ תעמוד על זכותה להעשיר אורניום ולהשאיר חומרים מועשרים בשטחה
- מאומתמשרד החוץ האיראני: אין תוכנית לבדיקת אתרי הגרעין על ידי הסוכנות; השיט בהורמוז נמשך
- מתפתחבכיר איראני לרויטרס: טהרן תשמור על סטטוס קוו בגרעין עד להשגת עסקה סופית
- מתפתחסגן שר החוץ האיראני: הגרעין — העשרה, מלאי, צרכים — יידונו בשלב הבא בשיחות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
