יו״ר הפרלמנט האיראני מחמד-באקר קאליבאף הגיב בציניות היום (חמישי) לדברי הנשיא טראמפ לפיהם הכספים האיראניים שהופשרו ישמשו אך ורק לרכישת תוצרת חקלאית אמריקאית. קאליבאף אמר כי 'היבול היחיד שאנחנו קוצרים הוא מה שאתם זרעתם: עשרות שנים של חוסר אמון'. הדברים ממשיכים גל של התבטאויות קשות מצד גורמים במשטר האיראני נגד ההסדרים הדיפלומטיים והפיננסיים מול וושינגטון.
יו״ר הפרלמנט האיראני מחמד-בקר קאליבאף תקף היום (חמישי) את טענת הנשיא טראמפ לפיה הכספים האיראניים שהופשרו ישמשו אך ורק לרכישת תוצרת חקלאית אמריקאית, תוך שימוש במטאפורה חקלאית סרקסטית. "אמריקה טוענת באופן שקרי שהנכסים שהופשרו לנו ישמשו לרכישת תוצרת חקלאית אמריקאית. מעניין. היבול היחיד שאנחנו קוצרים הוא מה שאתם זרעתם: עשרות שנים של חוסר אמון. הוא אורגני, שופע וגדל בבית. אבל כנראה שארצות הברית מייצאת רק פולי סויה מהונדסים גנטית, הבטחות שבורות ודברי בלע", אמר.
הדברים הם האחרונים בסדרת התבטאויות נשנות של קאליבאף נגד ההסכם המתגבש מול ארה״ב. כפי שדיווח The Zioneer, קאליבאף כינה את מזכר ההבנות המתגבש "מסמך תבוסה של ארה״ב" (18 ביוני, 24 ביוני) ואמר כי ההסכם "לא ראוי לאמון" (17 ביוני). גם נגיד הבנק המרכזי האיראני אמר כי איראן אינה מחויבת לרכוש תוצרת חקלאית מארה״ב (23 ביוני). רטוריקת קאליבאף משקפת קיטוב עמוק בתוך המשטר האיראני, בין הקשוחים הדוחים כל מגע עם וושינגטון לבין הממשלה הממשיכה במגעים דיפלומטיים.
הדברים אינם מאומתים ממקור בלתי תלוי ומגיעים מערוץ בודד המקורב למשטר האיראני. מקור הציטוט המדויק — נאום, ריאיון או הודעה בכתב — לא צוין.
- מתפתחיו״ר הפרלמנט האיראני קאליבאף לועג לטראמפ: 'מזכר ההבנות — מסמך התבוסה של ארה״ב'
- מתפתחיו״ר הפרלמנט האיראני קאליבאף: איננו מתייחסים לאיומי האמריקאים ברצינות, הם במצב נואש
- מתפתחיושב ראש הפרלמנט האיראני גליבף מאיים: 'אסטרטגיות שגויות יציתו תשתיות אנרגיה וייצרו ייצור ביצה שאין ממנה מוצא'
- מתפתחיושב ראש הפרלמנט האיראני קאליבאף: ההסכם המתהווה לא ראוי לאמון, הערובה שלנו היא העוצמה שלנו
מקורות ואות
- קליטה פנימית
