יו״ר הפרלמנט האיראני וראש צוות המשא ומתן הגרעיני, מוחמד קאליבאף, התייחס לאיומי הנשיא טראמפ לתקוף באיראן אם חיזבאללה לא יפסיק לתקוף את ישראל. קאליבאף כתב כי איראן אינה מתייחסת לאיומים ברצינות, והוסיף שאם היו להם תוצאה — האמריקאים לא היו מגיעים למצב הנואש שבו הם נמצאים.
יו״ר הפרלמנט האיראני וראש צוות המשא ומתן הגרעיני, מוחמד קאליבאף, פרסם היום (ראשון) תגובה מזלזלת לאיומי הנשיא טראמפ לתקוף באיראן אם חיזבאללה ימשיך לתקוף את ישראל. קאליבאף כתב: "איננו מתייחסים לאיומי האמריקאים ברצינות, ואם לאיומיהם היתה תוצאה, הם לא היו מגיעים למצב הנואש שבו הם היום."
ההצהרה מצטרפת להסלמה מילולית ש-The Zioneer דיווח עליה בשבועיים האחרונים. טראמפ איים שוב ושוב — ברשתות החברתיות ובאמצעות בעלי ברית כמו הסנאטור לינדזי גראהם — כי וושינגטון תראה בטהראן אחראית ישירה למעשיו של חיזבאללה בגבול הצפון. גראהם מסר ביום ראשון כי לטראמפ מדיניות חדשה: "אם חיזבאללה יתקוף את ישראל, ארה״ב תגיב באיראן."
דברי קאליבאף דומים לתגובות קודמות של גורמים איראניים, בהם הנשיא פזשכיאן שכינה את איומי טראמפ "סימן לייאוש" ומזכיר ועדת הביטחון הלאומי עזיזי שכינה אותם "אשליות".
- מאומתיו״ר הפרלמנט האיראני: המשלחת עזבה את השיחות עם ארה״ב בגלל איומי טראמפ
- מבוססיו״ר הפרלמנט האיראני מזהיר: הכוחות המזוינים שלנו מוכנים להגיב בצורה אחרת
- מתפתחיו״ר הפרלמנט האיראני: האיומים האמריקאיים הם הצגה, ארה״ב נאלצת לקבל את כל הדרישות שלנו
- מתפתחיו״ר הכנסת האיראני קאליבאף מאיים ב׳מהלומה מוחצת' אם ארה״ב תפר את ההסכם הדיגיטלי
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
