מקור איראני טוען כי טהראן מנצלת את נושא מצר הורמוז כדי להפעיל לחץ על הנשיא טראמפ, וכי מאז שטראמפ הראה שחשוב לו לשחרר את הורמוז, האיראנים מגבירים את הסחיטה. הפוסט מכנה את המצב 'נורא'. הטענה אינה מאומתת באופן עצמאי.
מקור איראני בשם 'חדשות איראן בטלגרם' פרסם הבוקר (שישי) הערכה חריפה, שלפיה טהראן מנצלת את סוגיית מצר הורמוז כקלף מיקוח מול ממשל טראמפ. הפוסט, שלא ניתן לאמתו באופן עצמאי, טוען כי מרגע שהנשיא טראמפ אותת על חשיבותו האסטרטגית של המיצר, האיראנים העצימו את לחציהם — ומכנה את המצב 'נורא'.
דפוס זה עולה בקנה אחד עם ניתוחים קודמים שפרסמנו ב-The Zioneer: ב-20 ביוני דיווחנו על פרשנות ישראלית שלפיה איראן מציגה אולטימטומים מגובים באיומים צבאיים כדי ללחוץ על טראמפ לפעול נגד ישראל. ב-13 ביוני צוטט בכיר איראני שטען כי ההבנות הזמניות מול וושינגטון כללו כספים ושליטה בהורמוז — טענה שהבית הלבן לא אישר.
הטענה החדשה מתפרסמת ברקע המשבר המתמשך בין ארה״ב לאיראן. בשבועות האחרונים איים טראמפ בתקיפות 'קשות' יומיות, אך גם רמז על נכונות לעסקה. גורמים אמריקנים מסרו כי וושינגטון לא נטשה את הדיפלומטיה, אך סבלנותה פוחתת. אמינותו וייצוגיותו של הפוסט אינן מאומתות; אף גורם רשמי אמריקני או איראני לא הגיב לטענה הספציפית.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
