שר החוץ של עיראק אמר היום (ראשון) כי המלחמה בין איראן לארה״ב עדיין מתנהלת, למרות חתימת מזכר ההבנות בין וושינגטון לטהראן. הדברים, שדווחו ממקור המנוטר בישראל, מצטרפים להצהרות של בכירים איראניים ואזוריים נוספים שטוענים כי מזכר ההבנות אינו מהווה סיום אמיתי של הלחימה.
שר החוץ של עיראק הצהיר היום (ראשון) כי המלחמה בין ארצות הברית לאיראן עדיין מתנהלת, למרות חתימת מזכר ההבנות בין שתי המדינות. ההצהרה, שדווחה ממקור המנוטר בישראל, מצטרפת לשורה של הצהרות של בכירים ופרשנים איראניים בשבועות האחרונים לפיהן מזכר ההבנות, שנחתם באמצע יוני, אינו מהווה סיום אמיתי של הסכסוך.
כפי שדיווח The Zioneer בשבוע שעבר, פרשן איראני טען כי איראן נותרה במצב מלחמה וההבנות האחרונות אינן שלום אמיתי. קודם לכן, ראש עיריית טהראן תיאר את המלחמה מול ארה״ב כ׳מלחמת קיום' שאינה מסתיימת בחתימה על מזכר ההבנות. דבריו של שר החוץ העיראקי מוסיפים קול דיפלומטי אזורי לספקנות הזו, ומעידים כי גם הממשל בבגדאד רואה בהסכם בין וושינגטון לטהראן פתרון שלא הושלם.
השר העיראקי לא פירט את אופי 'המלחמה' הנמשכת – האם מדובר בלחימה פעילה, פעולות פרוקסי, או עימות פוליטי-כלכלי – ולא הבהיר האם עיראק עצמה נותרה צד או זירה בסכסוך. אין פרטים על מועד או מקום ההצהרה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
