צבא עיראק השתלט לחלוטין על האזור הירוק המבוצר בבגדאד, כך על פי דיווחים בכלי תקשורת עיראקיים. הצעד מחריף את הסגירה הביטחונית שהחלה שעות קודם לכן ביום ראשון.
בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון, הצבא העיראקי אבטח לחלוטין את האזור הירוק בבגדאד, כך על פי דיווחים בתקשורת העיראקית – ההסלמה הביטחונית הדרמטית ביותר ברובע המבוצר מאז סגירת שעריו שעות קודם לכן. ההתפתחות באה בעקבות הוראת ראש ממשלת עיראק בסביבות 02:57 שעון ירושלים להציב טנקים וארטילריה בשערי האזור, לאחר סגירה ראשונית של השערים ללא הסבר בשעה 02:32 שעון ירושלים. הסיבה לאמצעים הביטחוניים טרם פורסמה.
כפי שדיווח The Zioneer בשעה 02:32, הרשויות סגרו תחילה את שערי האזור הירוק ללא הסבר. תוך 25 דקות, ראש הממשלה הורה להציב שריון בשערים, וכעת הצבא הכריז על אבטחה מלאה של האזור כולו. הרקע נותר אטום: האזור הירוק מאכלס מבני ממשלה, שגרירויות, ומהווה מוקד תכוף לפעילות מיליציות פרו-איראניות.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
