חיל הים של משמרות המהפכה פרסם הבוקר (ראשון) הודעה ובה נאמר כי הירי לעבר המפרים מזכיר לכלי השיט את נתיב המעבר הבטוח, וכי חשבון נפרד מצפה לבסיסים האמריקאיים באזור. הדברים מגיעים לאחר תקיפה אמריקאית בסיריכ שבדרום איראן בסוף השבוע.
חיל הים של משמרות המהפכה פרסם הבוקר (ראשון) הודעה בתגובה לתקיפה האמריקאית בסיריכ שבדרום איראן, שהתרחשה בסוף השבוע. בהודעה, שפורסמה באמצעות ערוצים המקורבים למשטר, נאמר: "הירי העיוור של ארצות הברית לעבר סיריכ אינו פותר את הדילמה של השליטה שלנו על המצר. אך הירי שלנו לעבר המפרים, מזכיר לשאר כלי השיט את נתיב המעבר הבטוח." עוד נאמר: "החשבון של הבסיסים האמריקאיים באזור הוא נפרד. הם יחוו את הגיהנום בימים אלה."
ההודעה באה לאחר שורת תקיפות אמריקאיות ואיומי משמרות המהפכה שהסלימו בשבועות האחרונים. ביום שבת האחרון איימו משמרות המהפכה בתגובה "מהירה ונחרצת" לתקיפה בסיריכ, כפי שדיווח The Zioneer. בנוסף, מקורות אופוזיציה איראניים לא מאומתים טענו לתקיפה אמריקאית במחסן תחמושת של משמרות המהפכה בדרום איראן ביום שבת.
האיום החדש של משמרות המהפכה מקשר במפורש את פעולותיהם לשליטה הימית במצר — ככל הנראה מיצר הורמוז — ומפריד בין החישוב לכלי שיט לבין האיום הרחב יותר על מתקנים צבאיים אמריקאיים באזור. אין אישור בלתי תלוי לירי ימי חדש של משמרות המהפכה מאז הפרסום. ארצות הברית לא הגיבה עדיין להודעה.
- מתפתחמשמרות המהפכה מאיימים על מדינות המפרץ בנוגע לבסיסים אמריקאים
- מתפתחמשמרות המהפכה מכריזים על מוכנות לתקיפות אמריקאיות צפויות ומאיימים בתגובה מיידית
- מבוססמשמרות המהפכה מאיימים בתגובה חריפה יותר; טוענים לפגיעה בשמונה יעדים צבאיים אמריקאיים בכווית ובחריין
- מתפתחמשמרות המהפכה מאיימים לתקוף מקורות אש אמריקאיים הפועלים מישראל
מקורות ואות
- קליטה פנימית
