ביירות ותל אביב חתמו הערב על הסכם מסגרת בתיווך ארה״ב, בנוכחות מזכיר המדינה מרקו רוביו. הצדדים יחלו בשיחות רשמיות ברמת הדרגים המקצועיים.
הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון בתיווך ארה״ב נחתם הערב בוושינגטון, בנוכחות מזכיר המדינה מרקו רוביו. רוביו הגדיר את ההסכם כ״רק ההתחלה״ וציין כי ״יש עוד דרך ארוכה לעבור״, כפי שדווח על ידי מוריה אסרף ודורון קדוש (N13 / גל״צ). החתימה באה לאחר ארבעה ימי מו״מ אינטנסיבי ויישוב מחלוקות אחרונות בשיחות לילה בין רוביו, ראש הממשלה נתניהו ונשיא לבנון ג׳וזף עאון, כפי שדווח ב־The Zioneer מוקדם יותר.
קודם לכן הערב, דיווח ראשון פורסם ממקור לבנוני לאל-ג׳זירה, שקבע כי החתימה צפויה ב-20:00 וציין נסיגה ישראלית משני אזורים בדרום לבנון 'כהקדמה לנסיגה מלאה' — אולם דיווח זה התבסס על מקור יחיד ולא אומת בזמנו על ידי גורמים ישראלים. בתוך דקות, גורם מדיני בכיר אישר לירון אברהם את קיומו של הסכם משולש, והגדירו כצעד להסכמים עתידיים ולהסדר שלום. ההסכם כולל, לפי דיווחים, הסדרים לאורך הקו הצהוב בדרום לבנון ומעניק לישראל תפקיד באישור הצלחת אזורי הפיילוט, כפי שדווח על ידי ברק רביד (N12).
הצדדים יחלו כעת בשיחות רשמיות ברמה המקצועית לקביעת צעדי היישום. הרקע המדיני הרחב יותר כולל את המאמצים האמריקניים בזירה הישראלית-לבנונית, אשר, כפי שדווח ב־The Zioneer ביום חמישי, ראו את רוביו מתאר את השיחות ביום הקודם כמי שהניבו 'תוצאות טובות מאוד.'
פרטים מבצעיים ספציפיים של אזורי הפיילוט ולוח הזמנים לנסיגה מלאה של צה״ל נותרו פתוחים, בתלות השיחות הרשמיות שאמורות להתחיל בעקבות החתימה על המסגרת.
17 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
