צה״ל נערך להתחיל בנסיגה מאזורי הפיילוט בדרום לבנון החל ממחר בבוקר, כך על פי דיווחים בכלי תקשורת ישראלים. המהלך מגיע לאחר שבועות של דיונים ולחץ אמריקני שדווח על צמצום הנוכחות הצבאית הישראלית מצפון לגבול.
צה״ל משלים היערכויות לנסיגה מאזורי פיילוט ייעודיים בדרום לבנון, כאשר הפעולה צפויה להתחיל מחר בבוקר, כך לפי דיווחים בכלי תקשורת ישראלים שפורסמו במוצאי שבת. אזורי הפיילוט הם מרחבים מצומצמים שבהם צה״ל שומר על נוכחות מאז הסדר הפסקת האש מוקדם יותר השנה, והנסיגה נראית כשלב הבא בנסיגה הדרגתית.
כפי שדיווח The Zioneer בעבר, צעדי ישראל בדרום לבנון היו קשורים קשר הדוק ללחץ הדיפלומטי האמריקני. לוח הזמנים — החל מיום ראשון — תואם לאותות קודמים לפיהם נסיגה חלקית קרובה. דיווחים קודמים הצביעו על רוטציה של חטיבות שיצאו מדרום לבנון לרענון והגברת כשירות, אך זהו הצעד המבצעי המפורש הראשון לקראת צמצום טביעת הרגל הצבאית באזורי הפיילוט עצמם.
היקף הנסיגה המדויק נותר לא ברור: לא ידוע אם מדובר ביציאה מוחלטת מכל אזורי הפיילוט או בצמצום חלקי, והאם היא תתואם עם צבא לבנון או יוניפי״ל. טרם פורסמה הודעה רשמית של צה״ל על העיתוי או התנאים לנסיגה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
