המסילה המזרחית החדשה נפתחה הבוקר (ראשון) — קו הנוסעים החדש הראשון מזה שמונה שנים. נסיעת הבכורה כללה את יו״ר הרכבת משה שמעוני ומ״מ המנכ״ל אבנר פלור, בקו המחבר בין חדרה ושומרון למרכז הארץ.
המסילה המזרחית נפתחה הבוקר לנוסעים, קו הנוסעים החדש הראשון בישראל מאז 2018. המסילה, מפרויקטי הדגל של שרת התחבורה מירי רגב, עוברת מחדרה דרך השומרון (תחנות חדרה-מזרח, שומרון-טייבה, טירה-כוכב יאיר) ועד ראש העין צפון, עם קישור לתל אביב.
נסיעת הבכורה כללה את יו״ר הרכבת משה שמעוני ואת מ״מ המנכ״ל אבנר פלור, יחד עם בכירי החברה. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הבוקר (עדכון 09:16), נקבע שהקו יחל לפעול הבוקר. בהודעה מיום רביעי פורטו שעות פעילות מורחבות בסופי שבוע בקווי הצפון והדרום.
הפתיחה — קו הנוסעים החדש הראשון מזה שמונה שנים — מהווה הרחבה משמעותית של רשת הרכבות בישראל, במיוחד עבור קהילות בשומרון הזוכות לראשונה לחיבור רכבתי ישיר למרכז הארץ. אין עדיין פרטים על תפוסת הנוסעים או על שירותי ביניים.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
