דגל ישראל גדול נתלש הבוקר ממצפה לזכר לוחמים שנפלו ב-7 באוקטובר במרחב רתמים, כשבועות ספורים לאחר שנחנך ביום העצמאות במעמד ראש המועצה. ההשחתה מצטרפת לשורת פגיעות בסמלי ריבונות השבוע: פינת זיכרון לזכר לוחם גולני יהודה פרץ הושחתה, ורוסס גרפיטי של שבט עזזמה על שלט הכניסה ליישוב, לפי דיווחים מקומיים.
תלישת הדגל הבוקר היא האחרונה בגל השחתות הפוגע בסמלי ריבונות ישראלית במרחב רתמים, אזור יישובים בנגב. הדגל הוצב במצפה לזכר חללי מתקפת 7 באוקטובר ונחנך ביום העצמאות במעמד ראש המועצה ערן דורון, לפי דיווחים מהאזור. מוקדם יותר השבוע הושחתה פינת זיכרון לזכר לוחם גולני יהודה פרץ, וימים קודם לכן רוסס גרפיטי של שבט העזזמה על שלט הכניסה ליישוב — סמל הקשור לתביעות קרקע היסטוריות של השבט באזור. המועצה האזורית הגדירה את האירועים כניסיון מכוון לערער את המשילות והסדר הציבורי. The Zioneer דיווח בעבר על דפוס דומה של השחתות באותו אזור ב-9 ביוני, אם כי אותו דיווח סווג כמגמת רקע רחבה יותר. עד כה לא נעצרו חשודים, והמשטרה לא פרסמה התייחסות פומבית לאירועים נכון לצהרי יום רביעי.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
