תותחים וטנקי מרכבה של צה״ל תקפו בצהרי יום שני מטרות במספר אזורים בדרום לבנון, בהם אל-משאע הסמוך למנצורי והכפרים מזרעת ביوت א-סייד ואל-מנצורי. מדובר בהפרה הישראלית הראשונה של הפסקת האש מזה 37 שעות, לפי דיווחים מהשטח. מקור אחד מסר כי ההנחיה הנוכחית היא להימנע מתקיפות יזומות ולהסתפק בהסרת איומים מיידיים.
ביום שני בשעה 16:25 שעון ירושלים, תותחים וטנקי מרכבה של צה״ל ירו לעבר מספר מטרות בדרום לבנון: אזור אל-משאע הסמוך למנצורי, אזור ביוט א-סייד והכפרים מזרעת ביוט א-סייד ואל-מנצורי. לפי דיווחים מהשטח, זוהי ההפרה הישראלית הראשונה של הפסקת האש מזה 37 שעות. מקור בשפה העברית ציין כי המדיניות השתנתה מאז ההסכם בין ארה״ב לאיראן: צה״ל נמנע כעת מתקיפות יזומות ומסתפק בהסרת איומים מיידיים, בניגוד לעבר אז, אז צה״ל תקף באופן יזום מחבלים בין הקו הצהוב לליטני. לא דווח על נפגעים. התקיפות מתרחשות על רקע הפסקת אש שברירית בדרום לבנון, שבה צה״ל ביצע בעבר תקיפות אוויריות בתגובה להפרות של חיזבאללה, כפי שדווח ב-The Zioneer בשבוע האחרון. לא ברור אם המטרות שהותקפו היום תוכננו מראש או שהופיעו כאיום מיידי.
- מבוססתקיפות ישראליות בטולין שבדרום לבנון בתגובה להפרת חיזבאללה
- מבוססמטוסי קרב ישראליים תוקפים בדרום לבנון לראשונה מאז מזכר ההבנות איראן-ארה״ב; חיזבאללה מגיב במטח רקטות כבד לעבר כוחות צה״ל
- מבוססחיזבאללה שיגר טיל נ״ט ופצצות מרגמה לעבר כוחות צה״ל בדרום לבנון; ללא נפגעים
- מתפתחצה״ל מסכל רכב נוסף בדרום לבנון
מקורות ואות
- קליטה פנימית
