ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הערב (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקמת רשויות תחבורה ציבורית מטרופוליניות בתל אביב, ירושלים וחיפה, בניהול מועצה של ראשי הרשויות המקומיות. ח״כ יוראי להב הרצנו בירך על החוק אך ציין כי יש לתקנו כדי לאפשר הפעלת תח״צ בשבת, מהלך שלדבריו ישכנע ישראלים לוותר על הרכב הפרטי.
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הערב (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקמת רשויות תחבורה ציבורית מטרופוליניות בגוש דן, ירושלים וחיפה. בכך הושלם שלב הוועדה לאחר אישורים קודמים של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שכינה את החוק צעד חיוני ומתבקש לאחר שנים של דיונים. כל רשות תנוהל על ידי מועצה שבה יכהנו ראשי הרשויות המקומיות במטרופולין.
ח״כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), חבר הוועדה, בירך על החוק אך הדגיש כי השפעתו על הפחתת השימוש ברכב פרטי תהיה מוגבלת ללא תיקון שיאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. "החוק ישכנע ישראלים לוותר על הרכב," אמר, "אבל רק אם נתקן אותו כדי לאפשר תח״צ בשבת." הצעת החוק תועבר כעת למליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית, ולאחר מכן תהפוך לחוק אם תאושר.
החקיקה נידונה בוועדת הכלכלה מזה שנים, כשניסיונות קודמים לא הבשילו. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הערב, מנכ״ל משרד התחבורה תיאר את העברת הסמכויות המרכזיות לרשויות המקומיות כצעד נדיר של ריסון עצמי מצד הממשלה.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
