ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקראת קריאה שנייה ושלישית רפורמה שתאפשר יבוא, ייצור ושיווק של מוצרים לפי הרגולציה האמריקנית. הצעת החוק, שכותרתה "מה שטוב לארה״ב - טוב לישראל", תועבר כעת למליאת הכנסת.
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקראת קריאה שנייה ושלישית רפורמה נרחבת לביטול רגולציה שמיישרת את התקנים הישראליים עם הכללים האמריקניים. הרפורמה, שכותרתה "מה שטוב לארה״ב - טוב לישראל", מאפשרת ליבואנים, יצרנים ומשווקים להביא מוצרים לשוק לפי הדרישות הרגולטוריות האמריקניות, תוך עקיפת תקנים ישראליים מקבילים בקטגוריות המכוסות על ידי הכללים האמריקניים.
כפי ש-The Zioneer דיווח בשעה 15:01, הוועדה אותתה מוקדם יותר על כוונתה לקדם את הצעת החוק. אישור הוועדה פה אחד מעביר את החקיקה למליאת הכנסת להצבעות סופיות. אם תעבור, היא תהיה אחת מרפורמות ההסרת רגולציה המקיפות בשנים האחרונות, ותשפיע על מוצרי צריכה, אלקטרוניקה וציוד תעשייתי.
תומכי הצעת החוק טוענים שהיא תוריד את יוקר המחיה ותפחית חסמים בירוקרטיים; המבקרים מזהירים שהיא עלולה לפגוע בתקני בטיחות ואיכות הסביבה המקומיים. לוח הזמנים במליאה טרם נקבע.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
