סאמי ג׳מייל, חבר מפלגת 'אלכתאיב' הנוצרית בלבנון, הזהיר כי לבנון לא תשוחרר והעקורים לא ישובו כל עוד נשק המיליציות ועמן חיזבאללה נמצא על אדמתה, לפי דיווח של אבו עלי אקספרס. הוא גם קבע כי להסכם ההבנות בין ארה״ב לאיראן אין קשר ללבנון וכי מטרתו להגן על אנשיה של איראן במדינה.
סאמי ג׳מייל, מראשי מפלגת 'אלכתאיב' (הפלנגות) הנוצרית בלבנון, פרסם אזהרה חריפה בערב יום שני נגד המשך נוכחותו החמושה של חיזבאללה במדינה. בדברים שהועברו באמצעות אבו עלי אקספרס, הצהיר ג׳מייל כי האדמה לא תשוחרר, העקורים לא ישובו לבתיהם, ולא יהיה שלום כל עוד נשק המיליציות נמצא על אדמת לבנון. הוא שלל מכל וכל דו-קיום עם חיזבאללה, ללא קשר לתוצאות המגעים המתנהלים מחוץ ללבנון, ותיאר את הרגע הנוכחי כסופה של 'תקופת הייסורים'.
ג׳מייל גם דחה את מזכר ההבנות (MOU) המתרקם בין ארצות הברית לאיראן, וטען כי אין לו קשר ללבנון. לדבריו, איראן משתמשת בהסכם כדי לשמר את אנשיה בתוך לבנון ולא כדי לשרת את האינטרסים של המדינה. האזהרה משקפת דאגה עמוקה בקרב המחנה הפוליטי הנוצרי בלבנון שכל הסכם אמריקאי-איראני יקדם את כוחו הצבאי-פוליטי של חיזבאללה, בדומה לתחושה עליה דיווח דיווחים בעבר מפי גורמים לבנוניים רחבים יותר.
- מתפתחחבר הכנסת הלבנוני-נוצרי הבכיר סמי ג׳מאייל קורא לארה״ב לא לתת לאיראן להפוך את לבנון לחלק מההסכם עמה
- מתפתחמפקד בחיזבאללה מחדש את האיום: ישראל לא תישאר בלבנון, הארגון יגיב לכל הפרה
- מתפתחגורמים לבנונים חוששים: ההסכם המתגבש יקבע את חיזבאללה ככוח צבאי-פוליטי
- מבוססשר המשפטים הלבנוני: הנשק של חיזבאללה לא מפסיק את התקיפות ולא מונע מלחמה כוללת
מקורות ואות
- קליטה פנימית
