סמיר ג׳עג׳ע, העומד בראש מפלגת הכוחות הלבנונים הנוצרית, מביע תמיכה פומבית נחרצת בהסכם המסגרת עם ישראל, לפי דיווח של אבו עלי אקספרס. בהודעה שפרסם כינה ג׳עג׳ע את ההסכם "הצעד המדיני החשוב ביותר שנקטה המדינה הלבנונית זה כחמישים שנה" ותקף בחריפות את יו״ר הפרלמנט נביה ברי על התנגדותו. לדבריו, הטענות ל״מלחמת אחים" אינן מצדיקות את התנגדות ברי כאשר הסכם טאיף יושם באופן סלקטיבי עד כה.
סמיר ג׳עג׳ע, יו״ר מפלגת הכוחות הלבנונים הנוצרית, פרסם היום (ראשון) הודעה נחרצת התומכת בהסכם המסגרת בין לבנון לישראל, ומתעמתת ישירות עם התנגדותו של יו״ר הפרלמנט נביה ברי. ג׳עג׳ע כינה את ההסכם "הצעד המדיני החשוב ביותר שנקטה המדינה הלבנונית זה חמישים שנה", שנועד לחלץ את לבנון מתוצאותיה הטרגיות של ה״התנגדות" שפעלה בדרום לאורך השנים.
ג׳עג׳ע הפנה את אזהרת מלחמת האחים של ברי נגדו, וטען כי מלחמת האחים האמיתית הייתה כאשר הסכם טאיף יושם באופן סלקטיבי בתחום הביטחוני והצבאי — על חלק מהצדדים אך לא על אחרים. הוא קרא לכל הלבנונים להתאחד מאחורי הנשיא ג׳וזף עון וראש הממשלה נוואף סלאם, והגדיר את הרגע הנוכחי כ״הזדמנות הגדולה ביותר שניתנה ללבנון להשתחרר מהמציאות הטרגית של 50 השנים האחרונות".
דבריו של ג׳עג׳ע באים ימים לאחר ההכרזה הרשמית על הסכם המסגרת, ולאחר שברי — יו״ר תנועת אמל השיעית — הזהיר כי מחלוקת פנימית עלולה להוביל למלחמת אחים. כפי שדיווח The Zioneer בעבר, אזהרות ברי משקפות קרעים עדתיים עמוקים סביב תהליך הדיפלומטי, על רקע איתותים קודמים של חיזבאללה ואמל על נכונות להפסקת אש כוללת.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
