יושב ראש מפלגת "הכוחות הלבנוניים" ד״ר סמיר ג׳עג׳ע פנה במכתב לסגן נשיא ארה״ב ג׳יי.די. ואנס, הודה לו על דברי התמיכה בנוצרי לבנון וקרא לארה״ב לתמוך במדינה הלבנונית, לרכז את הנשק בידי צבא המדינה בלבד ולהרחיק את איראן מהזירה הלבנונית. ג׳עג׳ע תיאר את חיזבאללה כארגון שחטף את ההחלטות הלאומיות וגרר את לבנון לעימותים בשירות אג׳נדות איראניות.
יושב ראש מפלגת "הכוחות הלבנוניים" — המפלגה הנוצרית הגדולה בלבנון — ד״ר סמיר ג׳עג׳ע שלח ביום שני מכתב לסגן נשיא ארה״ב ג׳יי.די. ואנס, בו הוא מודה לו על דברי הידידות והדאגה שגילה כלפי נוצרי לבנון. המכתב, שפורסם על ידי לשכת ג׳עג׳ע, מציג את הקהילה הנוצרית בלבנון כגורם מייצב ומתון וקורא לארה״ב לתמוך במדינה הלבנונית ובמוסדותיה הלגיטימיים כנקודת ההתייחסות הלאומית הבלעדית. ג׳עג׳ע קורא במפורש לרכז את כל הנשק בידי המדינה, לסיים את הנוכחות הצבאית והביטחונית של חיזבאללה ברחבי לבנון, ולהרחיק לצמיתות את איראן מהזירה הלבנונית.
המכתב מגיע על רקע השיחות המתנהלות בין ארה״ב לאיראן, הכוללות לדיווחים גם את הנושא הלבנוני. כפי שדיווח The Zioneer ב-5 ביוני, נשיא לבנון מישל עאון אמר ל-CNN כי איראן משתמשת בלבנון כקלף מיקוח — עמדה שג׳עג׳ע מהדהד. חיזבאללה ובעלי בריתו הביעו תמיכה במתווה העולה מהשיחות (15 ביוני), ואילו מכתבו של ג׳עג׳ע מסמן את התנגדות המחנה הנוצרי להסדר המותיר את שלוחתה של איראן מחופרת. המכתב אינו עוסק בהפסקת אש מול ישראל או במצב הצבאי השוטף.
לא ידוע אם סגן הנשיא ואנס השיב למכתב או אם מדובר בחילופי דברים ישירים. המכתב ממוען לוואנס בעקבות דבריו הפומביים על נוצרי לבנון.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
