חבר הפרלמנט הלבנוני מארק דאו מתח ביקורת חריפה על דבריו של סגן נשיא ארה״ב ג׳יי.די. ואנס בנוגע להסכם המתגבש בין ארה״ב לאיראן, וטען כי כל הסכם לסיוע ללבנון יכול להתחיל רק כאשר לבנון נוכחת בשולחן הדיונים. לדבריו, הנאום היה משכנע יותר אילו ואנס היה מציין שההסכם הסופי ייחתם בין לבנון לישראל בוושינגטון.
חבר הפרלמנט הלבנוני מארק דאו מתח ביום שני ביקורת חריפה על דבריו של סגן נשיא ארה״ב ג׳יי.די. ואנס בנוגע למסגרת ההסכם בין ארה״ב לאיראן, על פי הודעתו של דאו. הוא טען כי כל הסכם בנוגע לסיוע ללבנון חייב להתחיל בשיתוף לבנון בדיונים, ולא במסגרת הנדונה בלעדיה. דאו הוסיף כי הנאום היה משכנע יותר אילו ואנס היה מציין שההסכם הסופי ייחתם בין לבנון לישראל בוושינגטון.
הביקורת מגיעה על רקע המאמצים הדיפלומטיים האזוריים בהובלת ארה״ב. כפי שדווח ב-The Zioneer, ואנס אישר בעבר שמזכר ההבנות עם איראן כולל את לבנון, והמשא ומתן האיראני קורבאן זאדה התנה את המשך השיחות בסיום המלחמה שם. דבריו של דאו משקפים חשש בקרב גורמים פוליטיים בלבנון כי מדינתם נדונה ללא מעורבותה הישירה.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
