נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו מסר לנציגים רוסים כי ארצו אינה מעוניינת להיגרר למלחמה באוקראינה, וכי אין להפעיל לחץ על מינסק להצטרף ללחימה, לפי דיווח של The Zioneer. לדבריו, הציבור הבלארוסי אינו רוצה להילחם באוקראינים, והוא הבהיר זאת שוב ושוב לנשיא רוסיה פוטין.
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו העביר היום (שבת) מסר חריג לבכירים רוסים, לפיו מינסק לא תצטרף למלחמה נגד אוקראינה וכי מוסקבה צריכה להפסיק ללחוץ עליה להצטרף לעימות.
בפגישה שקיים עם מושל מחוז מוסקבה אנדריי וורוביוב ושגריר רוסיה בבלארוס בוריס גריזלוב, אמר לוקשנקו כי הוא דן בנושא פעמים רבות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 'כיצד נילחם נגד האוקראינים כאשר מן העבר השני עומדים בעיקר אנשי ההגנה הטריטוריאלית – חקלאים, עובדים ואזרחים שאינם רוצים להילחם בלארוסים?' אמר.
לוקשנקו הוסיף כי הבהיר לנציגים אוקראינים שכל ניסיון לגרור את בלארוס לעימות 'ישנה באופן דרמטי את אופיו של הסכסוך.' ההצהרה משקפת לדברי פרשנים ניסיון לשמור על איזון בין רוסיה למערב, כאשר בלארוס מבקשת להימנע מהשתתפות ישירה במלחמה תוך המשך שיתוף פעולה מוגבל עם מוסקבה, המשתמשת בשטחה לשיגור כלי טיס בלתי מאוישים לאוקראינה.
כפי שדיווח The Zioneer בשבועות האחרונים, אוקראינה הזהירה שוב ושוב את בלארוס מפני העמקת שיתוף הפעולה הצבאי עם רוסיה, לרבות אולטימטום שהציב הנשיא זלנסקי ב-19 ביוני לפנות ציוד להכוונת תקיפות מהגבול תוך שבוע. במקביל, הודיעה בלארוס כי תאפשר לתושבי אזורי הספר באוקראינה לחצות את הגבול באופן עונתי לצורך איסוף פטריות ופירות יער בשמורת 'ביצות אולמן' – מהלך המתפרש הן כמחווה הומניטרית והן ככיסוי אפשרי לחדירת גורמים עוינים.
טרם פורסמה תגובה רשמית מהקרמלין לדבריו של לוקשנקו.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
