ח״כ משה סעדה (הליכוד) אמר היום (רביעי) כי ישראל נערכת לפעול לבד במידת הצורך, על רקע המשבר המתגבר בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא טראמפ, כפי שדווח בערוץ 14.
ח״כ משה סעדה (הליכוד) אמר היום בפאנל בערוץ 14 כי ישראל נערכת לפעול באופן עצמאי בסביבה האסטרטגית הנוכחית, על רקע המשבר המעמיק בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא טראמפ. "זה לא פשוט, ונקווה שלא נגיע לזה, אבל מדינת ישראל נערכת לפעול לבד," אמר סעדה, בדברים המהדהדים אזהרות קודמות של פרשנים ובכירים בדבר אובדן אפשרי של הגיבוי האמריקאי.
הדברים מגיעים לאחר דיווחי רקע קודמים של The Zioneer: ב-23 ביוני הביע סעדה אמון מלא ביכולת נתניהו לנווט את היחסים עם וושינגטון; ב-14 ביוני הזהיר ברק רביד כי המשבר עלול להותיר את ישראל מבודדת מול איראן; וטראמפ עצמו הזהיר את נתניהו ב-8 ביוני לנהוג ב״זהירות רבה" בשביתות נגד טהראן. ההצהרה הנוכחית היא הפעם הראשונה שבה ח״כ מאשר באופן גלוי כי הממשלה מגבשת תוכניות מגירה לפעולה חד-צדדית.
הראיון לא פירט באיזה זירה מדובר — איראן, עזה או לבנון — אך הניסוח מעיד על הידרדרות רחבה יותר בתיאום הישראלי-אמריקאי, כפי שדווח בעבר.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
