ראש הממשלה נתניהו אמר היום לצוערים בבה״ד 1 כי יש הישגים, וציין את מבצע עם כלביא ומבצע שאגת הארי. לדבריו, הוא לא יפרט את כל ההישגים כי הוא חס על הצוערים בשמש היוקדת, והוסיף כי נותרו עוד דברים לבצע מול איראן וחמאס, לפי מוריה אסרף ודורון קדוש (N13 / גל״צ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום בבה״ד 1 בפני צוערי קורס קצינים והגן על הישגי המערכות הצבאיות האחרונות. לדברי נתניהו: "רק עיוור יגיד 'אין הישגים'. אני לא אפרט את כולם כי אני חס עליכם שאתם בשמש היוקדת." הוא ציין במפורש את מבצע עם כלביא (יוני 2025) ומבצע שאגת הארי (פברואר 2026) כ״הישג כביר", והוסיף כי ישנם עוד דברים לבצע מול איראן וחמאס.
דברי נתניהו מגיעים על רקע דיון ציבורי ופנימי בישראל באשר להישגיהם האסטרטגיים של שני המבצעים המרכזיים נגד איראן, שכללו פעולה משותפת של ארצות הברית וישראל. ראש הממשלה ספג ביקורת מצד גורמי ביטחון שפקפקו בכך שהמבצעים השיגו את יעדיהם המוצהרים. דבריו בבה״ד 1 נועדו לחזק את מורל המפקדים העתידיים בשטח ולהתמודד עם נרטיבים המטילים ספק ביעילות המערכות.
כפי שדיווח The Zioneer בעבר, נתניהו דחה טענות שטעה במבצע שאגת הארי, וגורמי מודיעין בכירים הביעו דאגה מהאופן שבו הוא מציג את ההישגים. נאומו בבה״ד 1 מהווה את ההצהרה הפומבית הישירה ביותר שלו בנושא בפני אנשי צבא מאז סיום המבצעים.
4 התפתחויות
- מתפתחשר הביטחון כ״ץ פותח את טקס סיום בה״ד 1 בשיר ״מגש הכסף״
- מתפתחנתניהו: רוצה להודות ללוחמים וללוחמות הגיבורים שלנו — אין כמוכם, גיבורי ישראל
- מתפתחחברי ליכוד זועמים על נתניהו; אזהרה: ביטול הפריימריז יהיה סופה של המפלגה
- מבוססנתניהו: עזיבת אזור הביטחון בדרום לבנון היא 'קו אדום'; מקורב לבית הלבן צופה דרישה אמריקנית לסגת
מקורות ואות
- קליטה פנימית
